Ţara noastră are cea mai bună viteză medie de încărcare a site-urilor mobile dintre ţările europene analizate de Google, anul trecut, se arată într-un comunicat transmis de companie.
Astfel, în România şi Germania o pagină de internet, accesată de pe telefonul mobil se încarcă în 8,1 secunde, iar în ţări precum Polonia, Italia sau Suedia, viteza media de încărcare a unei pagini este de peste nouă secunde.
Compania arată că aproape jumătate (46%) dintre participanţii în cadrul studiului spun că cel mai frustrant lucru atunci când intră online de pe mobil este atunci când o pagină se încarcă lent, astfel că, mai mult de jumătate dintre vizitele derulate pe internetul mobil (53%) riscă să fie abandonate dacă se încarcă în mai mult de trei secunde, valoarea recomandată de Google ca reper de bune practici pentru viteza de încărcare a unui site mobil.
Comunicatul transmis de Google notează: "Cele mai rapide site-uri sunt cele din zona de tehnologie şi retail, cu o viteza de încărcare de 7,9 şi 8,3 secunde, în timp ce educaţia şi instituţiile publice sunt pe ultimul loc în privinţa vitezei".
Oana Dumitrescu, Analytical Consultant la Google a declarat: "Smartphone-ul a devenit principala poartă de acces pe internet, iar acest lucru schimbă şi modul în care business-urile trebuie să-şi calibreze prezenţa şi activitatea online. O versiune de mobil a website-ului nu mai este doar o cerinţă, ci un aspect critic pentru sănătatea afacerii. Pagina trebuie nu doar să arate bine pe ecranul smartphone-ului, dar să se şi încarce rapid pentru a avea o şansă de a capta atenţia potenţialului client. România este una dintre ţările cele mai avansate din Europa în ceea ce priveşte viteza internetului, atât fix, cât şi mobil, astfel că smartphone-ul este un canal cu nelimitate oportunităţi de creştere pentru business-uri".
Potrivit Google, numărul de căutări mobile l-a depăşit pe cel de pe desktop, din 2015 şi până astăzi, acest trend continuând să accelereze.
Reprezentanţii Google afirmă: "Smartphone-ul s-a transformat în dispozitivul preferat pentru accesarea internetului, atât la nivel global, cât şi în România. Odată cu mutarea traficului către mobil, un lucru a devenit critic: viteza cu care se încarcă paginile de internet. Potrivit datelor Google, România este în topul vitezei de încărcare a site-urilor mobile, dar chiar şi aşa, aceasta este departe de aşteptările consumatorilor".
În 2017, şase din zece români cu vârsta de peste 16 ani deţineau un astfel de dispozitiv, numărul lor fiind dublu faţă de 2013, potrivit studiului Consumer Barometer 2017.
Rata de pătrundere a smartphone-urilor se apropie, astfel, de cea a internetului în România, fiind de 69%, mai arată Google, conform căruia trei sferturi dintre utilizatorii români de internet (de peste 16 ani) intră online de pe telefon, faţă de doar o treime în 2013.
Potrivit studiului Consumer Barometer 2017, 70% dintre românii conectaţi la internet spun că folosesc smartphone-ul cel puţin la fel de mult ca desktop-ul pentru a naviga online.
Conform companiei, în ceea ce priveşte persoanele vârstnice, mai bine de jumătate dintre cei peste 55 de ani, cu acces la internet, folosesc smartphone-ul pentru navigare online, iar nouă din zece tineri (16-34 ani) sunt utilizatori de internet mobil.
În România, 85% dintre cei care sunt conectaţi la internet intră online în fiecare zi, iar cele mai frecvente activităţi care s-au mutat pe smartphone sunt: căutările, vizionarea de video-uri sau accesarea reţelelor de social media, mai arartă studiul citat.
Potrivit acestuia, ponderea mobilului în derularea acestor activităţi a crescut de trei-patru ori în ultimii patru ani, iar shopping-ul devine mobil, cu un procent de 27% dintre românii conectaţi care spun că fac cumpărături de pe mobil la fel de mult ca de pe desktop.