Studiu Hospitality Culture Institute: Industria de servicii alimentare a crescut cu 16% în 2023

T.B.
Macroeconomie / 27 mai

Studiu Hospitality Culture Institute: Industria de servicii alimentare a crescut cu 16% în 2023

Industria de servicii alimentare din România a crescut cu 16% în 2023, atingând o valoare totală de 6.31 de miliarde de euro, se arată într-un comunicat remis redacţiei. Potrivit studiului Hospitality Culture Research, realizat în parteneriat cu Tazz, comanda medie în HoReCa atinge o valoare de 56.8 lei.

Care sunt preparatele preferate ale românilor?

Frecvenţa de achiziţie în HoReCa se păstrează, la fel ca anul trecut, la 3.3 ocazii pe lună, principalele comenzi fiind reprezentate de supa de pui la felul 1 (31%), carne cu garnitură la felul principal (41%) şi papanaşi la desert (42%), potrivit sursei.

Conform datelor din comunicat, "În 2023 am putut observa o uşoară creştere a industriei serviciilor alimentare. Însă, românii nu au început să iasă mai des la restaurant şi nu comandă de mai multe ori mâncare de la raioanele gastro ale supermarketurilor sau de la fast-food, astfel încât creşterea pieţei se datorează, în primul rând, inflaţiei.

Atunci când vine vorba de alegerea unui nou restaurant, principalul mediu de informare este reprezentat de prieteni şi de recomandările acestora. Remarcăm, aşadar, importanţa majoră a experienţei pe care românii o au în locaţiile HoReCa, nu doar în ceea ce priveşte fidelizarea acestora, dar şi din privinţa atragerii de noi clienţi", afirmă Florin Maxim, fondator Hospitality Culture Institute.

Studiul "Hospitality Culture Research", aflat la a şaptea ediţie, extrage date relevante prin metode cantitative, fiind analizată industria de servicii alimentare, obiceiurile de consum ale românilor şi trendurile din piaţa de sitting, delivery dar şi retail (raioane gastro).

În ceea ce priveşte serviciile de livrare, 8 din 10 respondenţi au declarat că le folosesc pentru a-şi comanda mâncare gătită, cu o frecvenţa medie de utilizare de 4.4 ori pe lună. De altfel, piaţa de Food Delivery are o cotă de piaţă de 25%, a doua cea mai mare după consumul în restaurante (26%), informează sursa citată.

Potrivit studiului, "Piaţa de Food Delivery este deja una solidă şi vine în completarea consumului din restaurante şi din alte surse de achiziţie pentru mâncarea gătită. Vedem tot mai des că românii descoperă restaurante şi preparate noi prin intermediul aplicaţiilor de livrare, pe care apoi le testează şi offline, iar procesul este valabil şi în sens invers. Mai mult, observăm că atât piaţa de restaurante, cât şi cea de Food Delivery au crescut în provincie, semn că puterea economică a românilor şi apetitul pentru gastronomie au crescut în ultimii ani", a declarat Alin Şerban, CEO Tazz.

Ce conţine studiul "Hospitality Culture Research"

Cantitativ naţional: document cu 89 de grafice şi indicatori specifici industriei de food service

Comportamente de consum

Trenduri pe diferite tipuri de locaţii si bucatarii

Frecvenţa şi ocaziile de consum

Bonul mediu

Awareness şi surse de informare

Valoarea de achiziţie, valoarea pieţei

Criteriile de alegere a locaţiei

Evoluţia pieţei de sitting, delivery şi retail (raioane gastro)

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
domeniileostrov.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9755
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7397
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3041
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0232
Gram de aur (XAU)Gram de aur403.6495

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb