Totalul conversaţiilor în jurul plăţilor electronice a crescut cu 20% faţă de anul 2017, potrivit rezultatelor raportului Mastercard Digital Payments Study din acest an, se arată într-un comunicat al companiei, conform Agerpres.
Plăţile mobile au reprezentat un subiect de interes în peste 27% din totalul conversaţiilor din social media despre plăţi, cu un procent cu 20% mai mare faţă de anul 2017. Mai mult decât atât, menţiunile despre portofelele digitale s-au dublat din 2017.
Ajuns la cea de-a şasea ediţie, studiul Mastercard, dezvoltat în parteneriat cu PRIME Research, a analizat mai mult de 3,3 milioane de conversaţii din ultimul an, care au avut loc pe mai multe canale de social media, inclusiv Facebook, Twitter, Instagram şi Weibo.
"Rezultatele studiului din acest an ne arată că interesul şi cererea pentru soluţiile de plată rapide şi sigure sunt în continuă creştere şi deja îmbrăţişate pe toate pieţele. Consumatorii sunt deschişi la acceptarea noilor tehnologii pentru mai multe tipuri de plăţi şi afirmă faptul că avansul tehnologic le dă mai multă încredere în plăţile efectuate cu telefonul mobil sau prin intermediul portofelelor digitale. Vom continua să asistăm la o creştere a ratei de adopţie a acestor modalităţi de plată şi pe teritoriul României, unde plăţile contactless au avut o creştere spectaculoasă în ultimii ani. Conform rezultatelor unor studii din anul trecut, România se clasează pe locul 5 în Europa şi locul 10 la nivel global, în ceea ce priveşte numărul tranzacţiilor contactless înregistrate din totalul tranzacţiilor realizate la comercianţi", a declarat Cosmin Vladimirescu, Country Manager Mastercard pentru România, mai scrie Agerpres.
Potrivit comunicatului, aproape 20% din totalul conversaţiilor privind plăţile din comerţul mobil se concentrează pe subiectul plăţilor contactless şi pe cel referitor la aplicaţiile de tip portofel digital. Dincolo de aceste subiecte principale de interes, consumatorii sunt interesaţi de modul în care inteligenţa artificială, plăţile QR şi dispozitivele de tip wearable pentru plăţi - precum inele, ceasuri şi alte accesorii care includ sau cărora li se pot ataşa cipuri şi funcţii de plată, le vor îmbunătăţi viaţa.
În general, consumatorii sunt din ce în ce mai deschişi faţă de noile tehnologii. Aproape toate conversaţiile (95%) legate de portofelele digitale au avut un ton pozitiv, iar 30% dintre postările din social media au apreciat viteza, eficienţa şi simplitatea produselor actuale. În cadrul conversaţiilor analizate, rezultatele studiului evidenţiază faptul că oamenii consideră securitatea banilor şi a datelor lor personale o măsură fundamentală şi continuă să fie un topic de interes în conversaţiile lor. În postările lor, studiul a constatat faptul că oamenii sunt în pas cu avansul tehnologic şi cunosc implicarea noilor tehnologii în ceea ce priveşte siguranţa plăţilor mobile.
Adoptarea plăţilor de pe dispozitivul mobil poate fi observată şi în cadrul pieţelor din Asia şi Africa. Piaţa din India a fost dominantă în ceea ce priveşte discuţiile despre utilizarea şi potenţialul aplicaţiilor de tip portofel digital, în special cu referire la tranzitul public şi utilizarea plăţilor bazate pe cod QR, referinţele specifice la MasterpassQR şi PaytmQR. SUA s-a clasat pe cea de-a doua poziţie în discuţiile consumatorilor cu privire la portofelele digitale, la o distanţă considerabilă.
Conform comunicatului, conversaţiile despre sistemele biometrice au atins o potenţială audienţă de 111 milioane de persoane, determinată în principal de interesul pentru plăţile vocale şi pentru cele cu amprentă. Tokenizarea, tehnologia care presupune înlocuirea datelor de identificare ale unui card bancar cu o serie unică de cifre (token) în timpul procesului de autorizare a unei plăţi - şi rolul său esenţial în susţinerea şi protejarea plăţilor de orice tip - a fost prezentă în conversaţii care au atins o potenţială audienţă de 11 milioane de spectatori. În timp ce ultimele ştiri despre încălcarea securităţii datelor cu caracter personal au însumat o cincime dintre conversaţiile despre siguranţa acestor tipuri de date în online, un procent de 13% dintre conversaţii au remarcat potenţialul tehnologiilor digitale în cazul plăţilor electronice, inclusiv blockchain-ul, tehnologie de tokenizare şi sistemele biometrice, de a fi sisteme sigure, mai informează Agerpres.
Mastercard, în parteneriat cu PRIME Research, a desfăşurat ediţia cu numărul 6 a Digital Payments Study, conceput pentru a identifica conversaţiile în curs din social media, cu privire la noile modalităţi de plată. Mai mult de 3,3 milioane de postări publice din social media au fost analizate pe o perioadă de 12 luni (ianuarie-decembrie 2018). Aceste postări au fost făcute pe Twitter, Facebook, Instagram, forum-uri, Google+, YouTube, Vkontakte şi Weibo, pe aproape 190 de pieţe la nivel global. Raportul rezultat reflectă evoluţia noilor tendinţe de produse şi categorii de plăţi mobile în cadrul mai multor regiuni şi ţări.