Peste 50% dintre companiile financiare şi 46% dintre organizaţiile de comerţ electronic afirmă că trebuie să adopte măsuri de securitate suplimentare pentru a asigura siguranţa tranzacţiilor financiare, iar un procent mai mic de companii din acest sector oferă şi protecţie pentru dispozitivele consumatorilor, conform unui studiu Kaspersky Lab în colaborare cu B2B International.
Organizaţiile de e-commerce nu sunt orientate spre protecţia operaţiunilor financiare, astfel c[ 16% dintre companii afirmă că nu intenţionează să instaleze soluţii de securitate care să asigure protecţia tranzacţiilor împotriva fraudelor online şi doar 38% dintre companii sunt dispuse să investească în instrumente de protecţie.
În total, 30% dintre companiile care lucrează cu flux de numerar pe internet nu oferă şi nu intenţionează să ofere protecţie dispozitivelor consumatorilor pe durata tranzacţiilor financiare, în ciuda faptului că dispozitivele sunt cel mai puţin protejate şi ar putea cauza pierderi de bani clienţilor şi scăderea profitului şi a reputaţiei companiilor. 28% dintre organizaţii nu intenţionează să instaleze software anti-fraudă pe dispozitivele mobile ale consumatorilor, iar 30% dintre companii nu-şi protejează propriile infrastructuri împotriva fraudelor. Această atitudine relaxată a organizaţiilor financiare cu privire la securizarea plăţilor poate cauza reacţii negative din partea consumatorilor: 75% dintre utilizatori se aşteaptă ca organizaţiile financiare să-şi asume responsabilităţile pentru protejarea dispozitivelor lor, iar 40% dintre respondenţi sunt siguri că organizaţiile le vor returna banii în cazul unor pierderi.
Totuşi, conform statisticilor Kaspersky Lab, numărul ameninţărilor cibernetice care vizează datele financiare ale utilizatorilor individuali se află într-o creştere constantă.
"În fiecare zi, numărul infractorilor care merg personal să fure bani din bănci scade", afirmă Ross Hogan, Global Head al Fraud Prevention Division în cadrul Kaspersky Lab. "Din ce în ce mai multe infracţiuni se desfăşoară online. Infractorii cibernetici vizează băncile şi tranzacţiile financiare online prin intermediul dispozitivelor clienţilor. Pentru a proteja clienţii şi finanţele acestora - şi implicit şi reputaţia companiei - organizaţiile financiare sunt încurajate să utilizeze soluţii de securitate cuprinzătoare, care facilitează prevenirea fraudelor, maximizând eficienţa şi optimizând experienţele utilizatorilor. O platformă integrată, care asigură protecţie atât utilizatorului cât şi băncii, previne fraude pe care soluţiile de securitate nu le previn", încheie Ross Hogan.