Clienţii supermarketurilor şi hypermarketurilor ar putea plăti produsele achiziţionate fără a le înregistra la casele de marcat tradiţionale, din 2009, prin utilizarea unor sisteme de self check-out ce permit cumpărătorului să plătească marfa fără ajutorul unui angajat al magazinului, a declarat, ieri, directorul general al furnizorului de soluţii electronice pentru retail - Eutron, Dan Ţone, într-o conferinţă de presă.
"Eutron ar putea furniza aparatele de self check-out supermarketurilor şi hypermarketurilor din România începând din 2009. Ne bazăm pe reţelele deja partenere în implementarea soluţiilor de management al fluxurilor de numerar şi de clienţi, managementul identificării automate a datelor. Printre acestea se numără Auchan, Carrefour, Metro, Cora", a afirmat Dan Ţone, citat de Agerpres. Astfel de sisteme de check-out sunt utilizate, în prezent, în magazinele din ţările vest europene ale retailerilor prezenţi pe piaţa românească, în Olanda, Spania, Italia, Portugalia, Grecia, Suedia, Danemarca.
Cumpărătorul merge la un automat, îşi scanează singur produsele, le pune în pungă, plăteşte prin card, cu numerar sau tichete de masă, prin intermediul automatului care încasează suma necesară. Pentru protecţia de eventuale fraude, sistemul are două niveluri de verificare - prin codul de bare şi prin greutatea produsului declarată în sistem.
Compania Eutron, care a înregistrat o cifră de afaceri de 8,5 milioane euro în 2007 şi estimează că va finaliza anul 2008 cu o creştere a afacerilor de 50 %, în special din activitatea pentru domeniile retail şi logistică, va furniza lanţurilor de magazine soluţii pentru prevenirea furturilor cărucioarelor utilizate pentru depozitarea cumpărăturilor.
Tehnologia check-out, precum şi cea antifurt, sunt asigurate de compania suedeză ITAB. Firma dezvoltă şi furnizează soluţii complete de dotare a magazinelor, sisteme de intrare şi check-out, pentru retail.