SUPLIMENT HR / MONICA ZDRANCOTĂ, MCDONALD'S ROMÂNIA: "Am dat startul unei noi campanii naţionale de recrutare - angajăm peste 1000 de persoane în toate oraşele în care suntem prezenţi"

Ziarul BURSA #Companii #Resurse Umane / 28 iunie 2021

"Am dat startul unei noi campanii naţionale de recrutare - angajăm peste 1000 de persoane în toate oraşele în care suntem prezenţi"

"Întreaga industrie se confruntă cu fluctuaţia de personal" 25% dintre angajaţii McDonald's provin din recomandări McDonald's are deschise atât poziţii pentru studenţi, pentru cei care doresc să lucreze part-time, dar şi pentru seniori peste 65 de ani

McDonald's este unul dintre cei mai mari angajatori din lume şi din România. Pandemia nu a ţinut cont însă de acest aspect şi şi-a făcut simţită prezenţa în ceea ce priveşte recrutarea. Astfel, McDonald's a fost nevoită să reorganizeze rapid procesul de recrutare şi să se mute în mediul online, unde a început să se concentreze mai mult pe campaniile de recrutare în social media. Totodată, procesul de recrutare a fost eficientizat prin introducerea interviului telefonic şi/sau video, în cazul candidaţilor Manager Trainee.

În prezent, compania a dat startul unei noi campanii de recrutare la nivel naţional, în cadrul căreia caută peste 1000 de persoane în toate oraşele în care este prezentă, printre care Bucureşti, Constanţa, Braşov, Cluj-Napoca, Timişoara, Oradea, Sibiu sau Iaşi, inclusiv pentru noile deschideri deja anunţate, precum Zalău.

Monica Zdrancotă, Director Resurse Umane Premier Restaurants România - McDonald's în România-, ne-a acordat un interviu în cadrul căruia ne-a vorbit despre strategia de recrutare a companiei, despre oportunităţi de angajare există în prezent în cadrul companiei, dar şi despre cât de dificil este să găsească angajaţii potriviţi în actualul context.

Reporter: Cum a schimbat pandemia procesul de recrutare pentru companii? Ce este diferit pentru HR manageri? Dar pentru can­didaţi?

Monica Zdrancotă: Dintotdeauna am acordat o mare atenţie recrutării prin diferite canale. Uşile noastre au fost mereu deschise pentru candidaţi de toate vârstele, care veneau din proprie iniţiativă în restaurante sau îi întâlneam în activităţile de practică sau la târgurile de joburi. În timpul pandemiei, a trebuit sa ne reorganizăm rapid procesul de recrutare, să ne mutăm în mediul online, unde am început să ne concentrăm mai mult atenţia pe campaniile de recrutare în social media, unde putem targeta diferite profile care se potrivesc cu specificul business-ului nostru. De asemenea, platformele digitale ale partenerilor noştri ne ajută să atingem mai uşor acei candidaţi pe care îi vizăm şi care corespund profilului căutat de noi.

La McDonald's am eficientizat procesul de recrutare prin introducerea interviului telefonic şi/sau video, în cazul candidaţilor Manager Trainee. Prima etapă a recrutării se desfăşoară online, când se face o primă selecţie a candidaţilor. Cei care trec de această primă etapă vin apoi şi la interviul cu managerii de restaurante.

Am actualizat şi optimizat pagina de Cariere de pe website-ul oficial McDonald's România, pentru ca procesul de aplicare să fie cât mai simplu şi intuitiv. Astfel, avem interfaţă user-friendly pentru secţiunea Cariere, pe care am creat-o pentru a eficientiza sourcing-ul de candidaţi, dar şi pentru a putea măsura eficienţa fiecărui canal în parte.

Reporter: Cât de dificil este să găsiţi angajaţii potriviţi în actualul context?

Monica Zdrancotă: McDonald's este unul dintre cei mai mari angajatori din lume şi din România. Fie că este vorba de tineri care vor să fie independenţi financiar, studenţi ce vor un job care să le lase timp şi de învăţat, sau părinţi care vor să aibă timp pentru familie, atragem candidaţi cu profiluri foarte diferite, ceea ce ne bucură. Întreaga industrie se confruntă cu fluctuaţia de personal, tocmai de aceea căutăm oameni interesaţi de a-şi construi o carieră sau care caută stabilitate şi un mediu de lucru sigur. Avem programe de pregătire aliniate la practicile globale, pentru fiecare poziţie, traininguri periodice de igienă şi siguranţă, precum şi un plan de carieră foarte bine pus la punct pentru cei care îşi doresc să avanseze rapid şi să preia funcţii de conducere în restaurantele noastre.

Reporter: Care sunt metodele prin care încercaţi să atrageţi specialişti în companie şi ce faceţi ca să-i păstraţi pe cei mai valoroşi?

Monica Zdrancotă: Devotamentul şi implicarea angajaţilor noştri sunt menţinute prin programe de dezvoltare şi de recunoaştere, proiecte cu şi pentru ei, întâlniri organizate cu diverse ocazii. Spre exemplu, în fiecare an îi sărbătorim pe colegii care aniversează 10, 15, 20 sau 25 de ani vechime în compania noastră, ceea ce este un mare motiv de mândrie.

Organizăm periodic concursuri şi campanii interne care urmăresc creşterea performanţei operaţionale şi implicit a echipelor din restaurante, fapt ce duce la o motivare crescută a angajaţilor şi mai multă implicare. Acestea sunt bine primite de angajaţi şi au impact semnificativ în eficienţa operaţională, stimulând competitivitatea între restaurante şi fair-play-ul. Premierea câştigătorilor are loc de obicei într-un context festiv, cu ocazia evenimentelor interne pe care sperăm să le reluăm cât de curând.

Reporter: Cum ar arăta un "portret-robot" al candidatului pe care vi l-aţi dori? În procesul de angajare, sunt mai importante calităţile sale tehnice sau cele interpersonale?

Monica Zdrancotă: Căutăm în candidaţii noştri capacitatea de relaţionare cu ceilalţi, colaborarea şi atitudinea orientată pe ospitalitate. Abilităţile tehnice le dezvoltăm noi prin sistemul de training complex şi structura de management din fiecare restaurant, unde avem roluri dedicate de training, cu responsabilităţi clare. Munca la McDonald's este una de echipă: un restaurant nu funcţionează fără ca fiecare coleg să îşi facă treaba cât mai eficient posibil. Apoi, este nevoie de oameni harnici, cărora le place ritmul dinamic şi care schimbă un zâmbet şi o vorbă bună cu colegii în momentele mai liniştite. Căutăm oameni implicaţi, care doresc să facă lucrurile cât mai bine şi care respectă cu stricteţe standardele de calitate şi de curăţenie pentru care suntem recunoscuţi.

Reporter: McDonald's a pornit o campanie masivă de recrutare. Ne puteţi spune mai multe despre aceasta?

Monica Zdrancotă: Am dat startul unei noi campanii de recrutare la nivel naţional, în cadrul căreia angajăm peste 1000 de persoane în toate oraşele în care suntem prezenţi, printre care Bucureşti, Constanţa, Braşov, Cluj-Napoca, Timişoara, Oradea, Sibiu sau Iaşi, inclusiv pentru noile deschideri deja anunţate, precum Zalău. Poveştile angajaţilor, nu doar cele legate de locul de muncă, dar şi cele de după job, au reprezentat punctul de plecare pentru campania «McDonald's e pentru mine».

Recrutăm pe tot parcursul anului, dar în special în perioada estivală, când activitatea din restaurantele noastre din întreaga ţară creşte şi avem nevoie de resurse suplimentare. În plus, aceasta este perioada în care tinerii mai ales sunt în căutare de locuri de muncă sezoniere, part-time, iar noi ne bucurăm să îi primim cu braţele deschise. Am avut cazuri în trecut în care tinerii au venit pentru o perioadă determinată de 3 luni, care s-au îndrăgostit de echipă şi de tot ce înseamnă conducerea unui restaurant şi care sunt parte şi acum din echipa noastră.

Reporter: Ce oportunităţi de angajare există în prezent în cadrul companiei?

Monica Zdrancotă: Candidaţii au la dispoziţie o ofertă variată de poziţii, printre care: Crew Member, responsabil cu pregătirea produselor sau servirea clienţilor, Barista la McCafe sau Guest Experience Leader (responsabil ospitalitate). Cei care îşi doresc să conducă un restaurant McDonald's pot aplica pentru poziţia de Manager Trainee.

Avem un program de lucru flexibil şi angajăm persoane care pot lucra 4, 6 sau 8 ore, un aspect important pentru cei care au fost nevoiţi să facă diferite schimbări în programul lor zilnic pentru a se adapta la noua realitate. Viitorii angajaţii McDonald's vor beneficia de un salariu atractiv, tichete de masă, posibilitatea de a-şi creşte veniturile prin sporuri de noapte şi de weekend, precum şi programe de recunoaştere şi loializare.

Reporter: Care este strategia companiei atunci când ne referim la recrutare?

Monica Zdrancotă: Căutăm oameni pe care să îi avem aproape pe termen lung, tineri care îşi doresc să avanseze în carieră. Avem programe de dezvoltare bine puse la punct, oferim traininguri periodice şi posibilităţi de avansare în cadrul echipei. Spre exemplu, toţi managerii de restaurante McDonald's au fost mai întâi parte din echipa restaurantului şi au dobândit experienţa necesară pentru a prelua conducerea restaurantului. Aşadar, căutăm oameni ambiţioşi, harnici şi cu dorinţa de a performa la locul de muncă. Avem în acelaşi timp poziţii deschise pentru studenţi, pentru cei care doresc să lucreze part-time şi pentru seniori peste 65 de ani care ar putea ieşi la pensie, dar vor să continue să muncească pentru încă o perioadă.

Reporter: Care sunt canalele pe care le folosiţi pentru a găsi angajaţi?

Monica Zdrancotă: Începând de anul trecut, am analizat eficienţa canalelor de recrutare, pe care le-am diversificat în contextul pandemiei, dorind să avem o abordare multi-channel a candidaţilor. În primul rând, am realizat faptul că cei mai buni recrutori sunt tot angajaţii noştri. 25% dintre angajaţi provin din recomandări, şi bineînţeles, avem angajaţi sezonieri care revin an după an, dar şi candidaţi care ne caută din proprie iniţiativă şi vin să discute cu colegii direct în restaurant.

În al doilea rând, folosim marile platforme de recrutare în online, printre care Ejobs, OLX, Undelucram, sau Hipo. Pentru campanii de recrutare targetate lucrăm cu Dora HappyRecruiter, care poate aborda candidaţi în social media, avem campanii outdoor de promovare, colaborări cu publicaţii locale şi lucrăm la dezvoltarea de parteneriate solide cu universităţi sau asociaţii de studenţi.

Reporter: Câţi angajaţi are în prezent compania? Şi care este ţinta pentru acest an?

Monica Zdrancotă: În acest moment, echipa McDonald's în România numără peste 5.000 de angajaţi. Ţinând cont de necesităţile de recrutare adaptate revenirii la programul de funcţionare de dinainte de pandemie, de nevoile de recrutare pentru noile deschideri planificate, în următoarele luni ne-am propus să recrutăm 1.000 de colegi.

Reporter: Vă mulţumesc!

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

21 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9766
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7317
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3535
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9743
Gram de aur (XAU)Gram de aur405.9099

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb