SUPLIMENT TABAC | CU 16% MAI MULT DECÂT ÎN 2020 Imperial Tobacco - cifră de afaceri de 145 milioane euro, anul trecut

Ziarul BURSA #Companii #Contrabanda / 27 octombrie 2022

Imperial Tobacco - cifră de afaceri de 145 milioane euro, anul trecut

Cifra de afaceri a companiei Imperial Tobacco, în 2021, a ajuns la 145 de milioane de euro, în creştere cu 16% comparativ cu anul anterior, după cum ne-a spus, într-un interviu, Adrian Pirău, Market Manager Imperial Tobacco Distribution Romania. Acesta ne-a precizat: "Este un nivel de creştere foarte bun dacă avem în vedere evenimentele petrecute din punct de vedere al sănătăţii, al restricţiilor de mobilitate a persoanelor în contextul pandemiei de Covid-19 şi în contextul economic actual. Acest fapt ne-a permis să majorăm nivelul personalului cu 25%, comparativ cu anul anterior".

Reporter: Cum caracterizaţi industria tutunului din ţara noastră, in acest moment dificil, atât din punct de vedere economic, cât şi social şi geo-politic?

Adrian Pirău: Situaţia internaţională curentă este, în mod evident, un motiv de îngrijorare la nivel mondial. Ce pot spune este că am luat imediat măsuri pentru a-i ajuta pe cei implicaţi în conflictul din Ucraina, fiind, în acelaşi timp, una dintre primele companii la nivel mondial care şi-a suspendat toate afacerile din Rusia, angajându-se, în acelaşi timp, să nu-şi abandoneze colegii din această tară. Interesul nostru primordial îl constituie oamenii, dorindu-ne să derulăm afaceri într-un mod responsabil şi credibil. Angajamentul nostru în România nu a fost pus niciodată la îndoială, astfel că am continuat să creştem numărul de angajaţi, să efectuăm mai multe investiţii şi să implementăm cât mai multe iniţiative. Am depăşit pandemia experimentând (uneori inventând) noi modalităţi prin care angajaţii noştri să-şi presteze activitatea în condiţii de siguranţă. Suntem mândri să afirmăm că, datorită pasiunii şi flexibilităţii tuturor angajaţilor din cadrul grupului Imperial, ne-am menţinut nivelul planificat al investiţiilor şi am reuşit să creştem numărul de angajaţi. Vom îmbrăţişa viitorul cu aceeaşi atitudine pozitivă şi constructivă de până acum.

Reporter: Cum vă afectează condiţiile economice actuale - inflaţia, dobânzile, creşterile de preţ în domeniul energiei şi carburanţilor?

Adrian Pirău: Cu siguranţă, traversăm cu toţii o perioadă dificilă. Din păcate, când ne pregăteam să ne bucurăm de finalul pandemiei, războiul a răsturnat situaţia. Inflaţia a atins cotele pe care le cunoaştem cu toţii şi, în ceea ce ne priveşte, are repercusiuni asupra costurilor de producţie, de logistică şi, mai mult, asupra propriilor branduri. Totuşi, Imperial a demonstrat că este o companie rezilientă şi că îşi respectă angajamentele luate faţă de angajaţii şi de clienţii noştri.

Reporter: Ce măsuri aţi abordat în acest an în ceea ce priveşte comerţul digital?

Adrian Pirău: Intenţia noastră este de a ne afla oriunde îşi doresc consumatorii noştri să fim. Astfel, încheiem parteneriate cu toţi comercianţii online care identifică o cerere din partea consumatorilor noştri în rândul propriilor lor consumatori. Să fim sinceri, deşi este în proces de creştere, mediul online încă reprezintă pentru noi o mică pondere din întreaga noastră activitate, ponderea covâşitoare a volumelor acestei categorii fiind tranzacţionate prin intermediul magazinelor fizice pe care ne-am concentrat şi noi de la înfiinţarea companiei din România, în aprilie 2016. Deciziile noastre au la bază nevoile şi solicitările consumatorilor, astfel încât urmărim cu interes şi ne adaptăm imediat eventualelor schimbări ale pieţei de tutun.

Reporter: În acest moment, contrabanda cu tutun se află la un nivel minim. Cum s-a reuşit acest lucru şi cum consideraţi că poate fi menţinut acest nivel? Este posibilă menţinerea lui?

Adrian Pirău: În ultimii ani au fost efectuate îmbunătăţiri majore din acest punct de vedere. Din poziţia noastră, nu putem decât să fim încântaţi de angajamentul autorităţilor publice în ceea ce priveşte lupta de combatere a pieţei ilegale. Pe lângă verificările efectuate de autorităţi la graniţă, este esenţial să existe o strategie fiscală echilibrată, pe termen lung, pentru a evita şocul creşterilor preţurilor pe termen scurt. În acelaşi timp, credem în existenţa unei abordări holistice, fiind atenţi la nevoile consumatorilor şi oferindu-le acestora un portofoliu complet şi variat de produse şi de categorii de produse. Astfel, îi putem menţine în circuitul pieţei licite. Acesta este motivul pentru care am decis să lansăm West şi Golden Virginia în România.

Reporter: În ce mod calendarul de majorare a accizelor ajută industria de profil?

Adrian Pirău: Este vital să existe un calendar fiscal care să le permită companiilor să-şi planifice strategiile şi investiţiile de-a lungul timpului şi să evite cât de mult posibil cauzarea de şocuri legate de preţuri la nivelul consumatorilor, mai ales într-o perioadă de dificultate economică precum este cea pe care o traversăm. În acest sens, salutăm calendarul fiscal aprobat recent de Guvern şi valabil până în 2026. Sperăm să continuăm dialogurile constructive cu Guvernul şi cu Ministerul de Finanţe în vederea revizuirii viitoare a Directivei UE privind ratele accizelor aplicate tutunului. Considerăm că este vital să discutăm şi să înţelegem impactul economic pe care l-ar putea avea directiva asupra industriei locale, să asigurăm o conlucrare transparentă cu autorităţile statului în interesul consumatorilor, industriei locale şi a statului pentru transpunerea în legislaţia naţională a viitoarelor directive europene.

Reporter: Cum a evoluat segmentul produselor alternative la ţigările clasice?

Adrian Pirău: Produsele alternative, precum produsele cu tutun încălzit şi ţigările electronice au prezentat o creştere uşor mai scăzută in Romania, comparativ cu alte pieţe, precum Italia sau Grecia. Totuşi, aceste produse constituie astăzi o alternativă realmente stabilă şi credibilă, permiţându-le companiilor să le ofere consumatorilor opţiuni diverse, cu potenţial de risc redus. Pe de altă parte, punctul nostru de interes în acest moment îl constituie continuarea dezvoltării celui mai cunoscut brand al nostru din România, Davidoff, făcând eforturi pentru realizarea unui portofoliu cât se poate de complet şi care să le ofere satisfacţie consumatorilor.

Reporter: Ce paşi a făcut compania în acest an către un viitor cu cât mai puţin fum?

Adrian Pirău: Produsele din noua generaţie constituie, fără îndoială, cea mai incitantă creaţie din industria tutunului din ultimii ani. Grupul nostru de companii lucrează la aceste produse de foarte mult timp, evaluând cu mare atenţie toate opţiunile, în acord cu viziunea noastră de "Construire a unei căi spre un viitor mai sănătos", bazându-ne pe credinţa că produsele la care lucrează Imperial pot fi noutăţi efective pentru consumatori.

Reporter: Care este gradul de penetrare a produselor fără fum în rândul populaţiei şi cum evoluează cererea din acest segment de piaţă?

Adrian Pirău: Datele pe care le avem la dispoziţie ne indică o evoluţie pe care o monitorizăm cu atenţie. Tutunul încălzit reprezintă o categorie de produse relativ nouă în România, care aici s-a dezvoltat mai puţin decât pe alte pieţe, dar care acum a atins o cotă de aproximativ 4% din volumele totale de tutun.

Pe câteva pieţe europene, Imperial şi-a îmbogăţit deja oferta către fumătorii adulţi prin intermediul diferitelor produse din noua generaţie, inclusiv al ţigărilor electronice, al produselor din tutun încălzit şi al produselor cu nicotină pentru uz oral. Am ales să urmăm în mod activ acest drum, treptat dar consecvent, punând în centru nevoile consumatorilor din pieţele noastre, dar fără să ne îndepărtăm de afacerea noastră tradiţională cu tutun.

Reporter: Cum caracterizaţi legislaţia din domeniu?

Adrian Pirău: Industria tutunului este una dintre cele mai reglementate industrii din România, legislaţia fiind deja foarte complexă. Imperial Tobacco susţine reglementări armonizate la nivelul Uniunii Europene, cu scopul protejării consumatorilor în sensul alegerilor pe care le fac fără a le limita libertatea de alegere.

În calitate de companie responsabilă, angajamentul nostru este de a garanta drepturile consumatorilor de a fi informaţi cu privire la produsele pe care le achiziţionează, precum şi de a le oferi produse de cea mai bună calitate din toate punctele de vedere. Cât despre următoarele evoluţii, la nivel european vor fi deschise în scurt timp mai multe dosare privind industria. Având acest fapt în vedere, reformulez invitaţia la dialog transparent şi constructiv cu autorităţile naţionale, în vederea unei competitivităţi la nivel internaţional şi a unei sustenabilităţi pe termen lung a industriei româneşti a tutunului.

Reporter: Ce proiecte investiţionale aveţi pe acest segment şi ce planuri de investiţii aveţi în general, pentru anul în curs?

Adrian Pirău: Reprezentăm o companie relativ tânără, care a crescut exponenţial din momentul intrării pe piaţă, aflându-ne în TOP 50 companii în FMCG. Ceea ce ne defineşte este faptul că avem mentalitatea şi expertiza de care avem nevoie pentru a continua să ne dezvoltăm.

România este o piaţă cheie pentru Imperial Brands, iar noi ne-am dezvoltat progresiv investiţiile efectuate aici. Avem o situaţie foarte bună, bucurându-ne de o creştere organică şi pozitivă a afacerii: în doar câţiva ani, am obţinut o cotă de piaţă importantă, de circa 4% conform datelor noastre interne, în special mulţumită brandului nostru premium Davidoff, precum şi noilor branduri internaţionale precum West, Golden Virginia în categoria tutunului pentru rulat şi Rizla în categoria accesoriilor pentru fumat. În acest moment, evaluăm câteva proiecte şi suntem pregătiţi să ne implicăm în noi aventuri cu entuziasm şi cu energie. Aceasta ne va permite să ne continuăm creşterea investiţiilor în dezvoltarea afacerii.

Reporter: Ce cifră de afaceri aţi realizat în prima parte a anului comparativ cu cea din perioada similară din 2021 şi ce estimări aveţi pentru întreg anul 2022?

Adrian Pirău: Cifra noastră de afaceri în 2021 a fost de 145 de milioane de euro, cu o creştere de 16% comparativ cu anul anterior. Este un nivel de crestere foarte bun dacă avem în vedere evenimentele petrecute din punct de vedere al sănătăţii, al restricţiilor de mobilitate a persoanelor în contextul pandemiei de Covid-19 şi în contextul economic actual. Acest fapt ne-a permis să majorăm nivelul personalului cu 25% comparativ cu anul anterior. Căutăm întotdeauna oameni talentaţi şi competitivi, care sunt dispuşi să răspundă noilor provocări cu entuziasm şi cu pasiune.

Reporter: Mulţumesc!

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

20 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9762
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7170
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3244
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9713
Gram de aur (XAU)Gram de aur397.9899

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb