Piaţa tutunului va ajunge la 262,8 miliarde dolari în 2027, de la 183,1 miliarde dolari în 2019, în baza unei creşteri anuale compuse (CAGR) de 6,7% în intervalul 2021-2027, potrivit unui raport publicat de Allied Market Research, preluat de einnews.com.
Tutunul este o plantă originară din America, una dintre cele mai importante culturi ale fermierilor americani de-a lungul timpului. Este una dintre cele mai utilizate substanţe din lume, care creează dependenţă. Tutunul se referă la oricare dintre plantele din genul Nicotiana (în special Nicotiana tabacum), care sunt originare din America tropicală şi cultivate pe scară largă pentru frunzele lor, care sunt uscate şi procesate în principal pentru fumat prin pipe, ţigări şi trabucuri. De asemenea, este tăiat pentru formarea de tutun de mestecat sau măcinat pentru alte tipuri de preparate.
În ciuda reglementărilor şi a restricţiilor stricte care vizează reducerea consumului de tutun în diferite ţări, piaţa tutunului este aşteptată să crească, în perioada 2021-2027, iar raportul anticipează că factorii-cheie care vor sta la baza extinderii pieţei globale de profil sunt expansiuea ratei fumătorilor şi cererea stabilă de produse din tutun.
Conform sursei citate, tutunul este o sursă semnificativă de venituri fiscale pentru guvernele din întreaga lume, iar reglementările fiscale favorabile din economiile în curs de dezvoltare susţin acum creşterea pieţei de profil. Totodată, ţigările au fost identificate ca fiind cel mai popular produs din tutun, datorită confortului pe care îl oferă şi rentabilităţii, în comparaţie cu alte tipuri de produse din tutun.
Piaţa tutunului este consolidată, potrivit analizei, care aminteşte că sunt câţiva jucători mari ce deţin o cotă considerabilă din piaţa globală. Mai mult, noii jucători intraţi pe piaţa tutunului sunt descurajaţi de barierele de reglementare.
• Allied Market Research: Asia-Pacific este unul dintre cei mai mari producători şi consumatori de tutun din lume
Asia-Pacific, în frunte cu China şi India, este unul dintre cei mai mari producători şi consumatori de tutun din lume, potrivit Allied Market Research, care menţionează că această regiune găzduieşte unele dintre cele mai mari companii de tutun din lume. China este cea mai mare piaţă din regiune, în condiţiile în care o proporţie considerabilă a populaţiei sale utilizează produse din tutun. Pe de altă parte, impunerea taxelor pe tutun (cum este cazul Indiei) sau interzicerea consumului de produse din tutun în anumite locuri sunt factori care limitează creşterea pieţei tutunului.
Asia-Pacific a generat cele mai mari venituri în domeniu: 68,1 miliarde de dolari în 2019, iar pentru 2027 este estimată o cifră de 103 miliarde de dolari, pe fondul unei creşteri anuale compuse de 7,4%, conform analizei. În regiune, China a fost cel mai mare contributor, cu venituri cu 17,2 miliarde de dolari în 2019, care vor urca la 30,5 miliarde de dolari în 2027, conform studiului, care precizează că avansul compus anual va fi, în perioada analizată, de 9,5%.
• Tutunul Burley va genera peste 100 miliarde dolari, până în 2027
Segmentul tutunului Burley (fără chimicale) a generat cele mai mari venituri pe piaţa de profil, respectiv 64,1 miliarde de dolari în 2019 şi este aşteptat să dea 100,2 miliarde de dolari în 2027, după o creştere anuală compusă de 7,9%, notează Allied Market Research. Tutunul Burley conţine zahăr şi are un gust mai bun în comparaţie cu alte tipuri de tutun, menţionează sursa.
Conform studiului, după produs, segmentul ţigărilor a avut cea mai mare contribuţie la această piaţă, cu 66,4 miliarde de dolari în 2019, iar în 2027 este aşteptată o sumă de 104,7 miliarde de dolari, la un CAGR de 8%. Aceasta, pentru că, în domeniul ţigărilor, există o inovaţie constantă în privinţa aromei, dimensiunii ţigaretelor, a ingredientelor şi a nivelului de nicotină din ţigări.
În funcţie de canalul de distribuţie a tutunului, segmentul magazinelor de specialitate domină piaţa, datorită disponibilităţii unei varietăţi mari în aceste unităţi.
În plus, odată cu trecerea treptată a consumatorilor către alternative de fumat, în ultimii ani, introducerea produselor inovatoare din tutun într-o varietate de opţiuni de aromă a devenit crucială. În consecinţă, producătorii şi-au mutat atenţia către produsele premium fabricate din tutun curat prin ardere şi frunze întregi, fine.
Introducerea de către producători a numeroase produse din tutun premium, cum sunt ţigările aromate, lungi şi slabe, colorate, şi a ţigărilor electronice, a creat o perspectivă optimistă pentru o creştere solidă a pieţei tutunului, potrivit analizei.
Aceasta mai arată că investiţiile sporite în cercetare şi dezvoltare au dus la introducerea de produse cu niveluri mai scăzute de toxicitate, ceea ce a susţinut atragerea unei baze mai mari de consumatori de produse din tutun.
Piaţa este influenţată, conform analizei, de extinderea cunoştinţelor consumatorilor şi creşterea gradului de conştientizare a produselor şi serviciilor din domeniu prin media digitală, dar şi de educaţia consumatorilor cu privire la beneficiile produselor ecologice. Astfel, cererea de produse din tutun este în creştere, iar companiile care oferă aceste produse îşi măresc investiţiile în cercetare şi dezvoltare, marketing şi îşi extind canalele de distribuţie pentru a-şi menţine poziţia pe piaţă, notează Allied Market Research, menţionând că cei mai importanţi producători de tutun au implementat planuri de îmbunătăţire a infrastructurii de retail şi a strategiilor de campanie de brand.
• Peste un miliard de fumători la nivel global
În condiţiile în care există 1,1 miliarde de fumători în lume şi încă 200 de milioane de persoane care folosesc alte produse din tutun, consumul de tutun rămâne o pandemie, potrivit raportului Tobacco Atlas privind consumul de tutun, realizat de Vital Strategies, un grup de campanie de sănătate publică, şi echipa Tobacconomics de la Universitatea Illinois din Chicago. Acesta aminteşte că rata fumatului a scăzut în 2019, la nivel global, pentru prima oară, însă a crescut consumul de tutun în rândul tinerilor adolescenţi în aproape jumătate dintre ţările incluse în raport. Euromonitor.com arată, însă, că, anul trecut, industria ţigărilor a lăsat în urmă minimele istorice atinse în 2020, cu o creştere a volumului de 0,5% în 2021 (-0,3% excluzând China).
Aproape 5 trilioane de ţigări sunt consumate în fiecare an, arată Tobacco Atlas, subliniind că industria tutunului a şi-a majorat cotele de piaţă în timpul pandemiei de Covid-19.
• OMS: 80% dintre consumatorii de tutun din lume trăiesc în ţări cu venituri mici
şi medii
Conform Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii (OMS), peste 80% dintre cei 1,3 miliarde de consumatori de tutun din lume trăiesc în ţări cu venituri mici şi medii.
În 2020, 22,3% din populaţia globală a consumat tutun, potrivit OMS, care menţionează că 36,7% dintre bărbaţii şi 7,8% dintre femeile din lume fumau la acel moment.
Atunci când consumatorii de tutun devin conştienţi de pericolele tutunului, cei mai mulţi vor să renunţe, însă nicotina conţinută de produsele din tutun creează o dependenţă ridicată şi doar 4% dintre utilizatorii care vor să renunţe la tutun vor reuşi, conform OMS.
The Insight Partners: "Piaţa mondială a produselor din tutun este aşteptată să ajungă la 907,66 miliarde de dolari în 2028, de la 782,02 miliarde în 2021, ca urmare a unei creşteri anuale compuse de 2,2% din 2021 până în 2028. Expansiunea pieţei produselor din tutun este determinată de creşterea venitului pe cap de locuitor, de reglementările guvernamentale mai puţin stricte şi de influenţa culturii occidentale în ţările în curs de dezvoltare".
......................................................
The Insight Partners: "Piaţa frunzelor de tutun brut va ajunge la 34,43 miliarde de dolari, la nivel global, în 2028, pe fondul unei creşteri anuale compuse de 1,5% în perioada 2021-2028".
Produsele din tutun sunt realizate prin tratarea frunzelor de tutun brut. Frunzele de tutun conţin nicotină şi un alcaloid volatil care stimulează funcţia creierului. Frunzele uscate de tutun brut sunt utilizate în mod obişnuit în diverse produse, cum sunt ţigările, narghileaua, pipele şi trabucurile. Pentru a face frunzele de tutun consumabile, cei care fabrică produse din tutun le adaugă diverse arome şi substanţe chimice.