"Assicurazioni Generali" SpA, cea mai mare companie italiană de asigurări, respectiv numărul trei din Europa, nu are intenţia să-şi vândă activele din Franţa, conform unor surse citate de Reuters.
Informaţia a fost lansată după ce, anterior, agenţia Bloomberg a anunţat, vineri, că grupul german "Allianz" SE, cel mai mare asigurator european, poartă discuţii cu "Generali" în vederea unei posibile oferte pentru activele franceze ale acestuia din urmă.
"Generali nu intenţionează să iasă de pe piaţa din Franţa", a declarat sursa citată de Reuters.
Potrivit Bloomberg, directorii "Allianz" nu sunt siguri că o eventuală combinare a operaţiunilor din Franţa ale companiei germane cu cele ale "Generali" va fi aprobată de autorităţile de reglementare şi, în plus, nu există certitudinea că cele două societăţi vor ajunge la un acord.
Oficialii "Generali" şi "Allianz" au refuzat să facă vreo declaraţie cu privire la cele anunţate de Reuters şi Bloomberg.
"Generali France" are aproximativ 7.600 de angajaţi şi deţine o cotă de piaţă de aproximativ 5% pe segmentele de asigurări de viaţă şi bunuri. Pentru grupul "Generali", Franţa are o contribuţie de aproximativ 15% la volumul primelor brute subscrise, fiind a treia piaţă pentru companie, după cea din Italia şi Germania.
Dacă ar prelua operaţiunile derulate de "Generali" în Franţa, "Allianz" va câştiga prime de peste 11 miliarde de euro.
Directorul executiv al "Allianz", Oliver Baete, a declarat, anul acesta, că va lua în considerare achiziţii pentru ca grupul german să-şi poată atinge ţintele de creştere. Până la finele acestui an, "Allianz" trebuie să cheltuiască cele aproximativ 2,5 miliarde de euro rămase în bugetul de achiziţii, în caz contrar compania urmând să returneze banii acţionarilor prin răscumpărări de titluri.
"Generali" a anunţat, recent, că va ieşi de pe pieţele mai puţin profitabile şi îşi va reduce costurile, în vederea majorării profitului. Până în 2018, compania vrea să realizeze economii de un miliard de euro, în urma ieşirii de pe pieţele mai puţin atractive. De asemenea, asiguratorul urmăreşte să-şi diminueze costurile operaţionale pe pieţele mature cu 200 de milioane de euro, până în 2019.