Toţi membrii Consiliului de Administraţie (CA) al Tarom şi-au dat demisia marţi seară, ne-a declarat, ieri, Gabriel Dumitraşcu, preşedintele CA. Administratorii demisionari au convocat AGA Tarom pentru mâine, în regim de urgenţă, astfel încât acţionarii companiei să numească noi administratori cu mandate pe termen lung, care să dea stabilitate companiei şi să continue procesul de reformă, ne-a mai precizat domnia sa.
Domnia sa ne-a declarat: "Am decis cu toţii să demisionăm în bloc întrucât ni s-au terminat mandatele. Situaţia nu are nicio legătură cu activitatea companiei în sensul că membrii CA demisionari au fost numiţi cu titlu provizoriu. Eu consider că mi-am dus la îndeplinire mandatul. Întregul CA care a lucrat la Tarom a pus bazele restructurării afacerii şi a reclădit încrederea între angajaţi şi conducerea companiei. Am schimbat organigrama companiei şi am adaptat-o la realităţile economice actuale din piaţa de profil".
Întrebat dacă, în cazul în care i se va propune să-şi continue mandatul la Tarom, va accepta funcţia, domnul Dumitraşcu ne-a răspuns: "Nu am o opţiune de a continua activitatea la Tarom".
Fostul preşedinte CA Tarom ne-a spus că a predat Ministerului Transporturilor planul de restructurare, despre care nu a dorit să ne ofere detalii. "Am mai predat proiectul de buget pentru acest an, care prevede o pierdere de 9 milioane de lei faţă de cele 120 milioane de lei pierderi realizate în 2014. Tarom are şanse să aibă zero pierderi în acest an dacă nu mai cresc costurile cu combustibilul şi dacă este implementată restructurarea companiei".
Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a declarat, la jumătatea lunii februarie, că situaţia de la TAROM impune un proces de restructurare extrem de solid, în condiţiile în care compania continuă să înregistreze pierderi, iar falimentul nu se află printre opţiunile domniei sale.
Ministrul a subliniat: "Am avut discuţii cu mai multe firme mari care să ne asiste în interiorul unui astfel de program de restructurare şi de reaşezare a acestei companii pe variante existenţiale viabile. TAROM înregistrează pierderi în acest moment. Ce s-a întâmplat în jurul nostru cu compania similară bulgară, cu compania similară ungurească etc. - falimentul adică - nu mi se pare soluţia pe care noi să o acceptăm".
Autorităţile în domeniu şi specialişti vor iniţia curând discuţii cu reprezentanţii TAROM referitor la acest proces de restructurare, exemplul avut în vedere fiind compania poloneză LOT Polish Airlines.
Ioan Rus şi-a exprimat speranţa ca "toată lumea să înţeleagă că acesta este singurul drum adevărat, prin «toată lumea» înţelegând de la managerul general până la ultimul dintre salariaţii companiei, chiar dacă unele măsuri, probabil, nu vor fi extrem de plăcute".
Potrivit datelor Ministerului Transporturilor de la finele anului trecut, Tarom a avut în 2014 venituri din servicii de transport aerian mai mari cu 5%, a transportat 1,7 milioane pasageri (+3%), iar numărul de curse din 2014 era în creştere cu 4% faţă de 2013.
1. Tarom, ca ci cimentul...
(mesaj trimis de Toma Necredinciosu' în data de 05.03.2015, 10:54)
Mascarada e in floare... Tarom trebuie sa nu concureze nici o alta companie suverana din UE. De aceea se si capuseaza continuu. De aceea e neeficienta. Administratia Tarom n-are nici o legatura cu partea comerciala, care este decisa de ... altcineva. Ei doar sunt niste marionete care trebuie sa "restructureze" Tarom ca institutie si atat, nu sa o faca profitabila. De aceea, dl.Mitrea si altii care s-au perindat pe la Min.Transporturilor au capusat-o la greu. Deci, cum se spune "la vremuri noi, tot noi"...