Tarom va avea un nou director general în două-trei zile, actualul director Florin Susanu anunţând, ieri, că are în plan să se întoarcă în cabina de pilotaj, după circa două luni de interimat. Reprezentanţii Ministerului Transporturilor au declarat ieri, în faţa Comisiei pentru transporturi din Camera Deputaţilor, că zilele acestea va avea loc o şedinţă a Consiliului de Administraţie, ocazie cu care va fi desemnat un nou director general.
"Va fi o analiză a Consiliului de Administraţie şi cu siguranţă va fi un alt director. Aceasta a fost înţelegerea cu domnul Susanu", a spus Dragoş Titea, secretar de stat în ministerul de resort.
Întrebat dacă oficialii ministerului au încercat să îl convingă pe Florin Susanu să rămână, Titea a spus: "Şi noi, şi Consiliul de Administraţie, am avut discuţii cu Susanu. Odată ce decizia va fi luată, va fi făcută publică".
• Alexandru Frunză: "Tarom nu poate să coreleze cheltuielile cu costul biletului"
Tarom nu poate să coreleze cheltuielile cu costul biletului, în acest moment, de aceea avem bugetat un deficit pentru acest an, a declarat, ieri, Alexandru Frunză, directorul financiar al companiei Tarom, în cadrul audierii în Comisia pentru transporturi din Camera Deputaţilor.
"Noi am estimat în 2017 că o să facem 1,24 miliarde de lei venituri. Cheltuielile sunt prognozate cu 41 milioane lei mai mari decât veniturile. Am bugetat un deficit pentru acest an deoarece în acest moment compania nu poate să coreleze cheltuielile cu costul biletului. Suntem într-un proces de reorganizare pentru a atinge un break-even (prag de rentabilitate n.r.)", a spus Frunză, citat de Agerpres.
El a precizat că până în acest moment compania a făcut 9.571 curse din 19.308 prognozate.
"În 2017, până acum am făcut 9.571 de curse şi au fost bugetate 19.308 pe tot anul. Orele bloc au fost bugetate la 75.392 şi în semestrul I am făcut 35.648. Pasagerii transportaţi sunt de 1,211 milioane din 2,649 milioane estimaţi", a mai arătat oficialul Tarom.
• Reprezentanţii Tarom sunt în legătură cu fabricanţii de aeronave pentru a schimba ATR-urile şi Boeing 747 seria 300
Conducerea Tarom se află în legătură cu diferiţi fabricanţi de aeronave pentru a schimba ATR-urile şi Boeing 747 seria 300, care nu posedă GPS, au declarat, ieri, reprezentanţii companiei, în cadrul audierilor în Comisia pentru transporturi din Camera Deputaţilor.
"Noi suntem în touch-uri regulate cu diferiţii fabricanţi de aeronave. Noi suntem acum într-o analiză să vedem care ar fi cea mai optimă variantă pentru noi. Prima înlocuire va fi a aeronavelor ATR şi chiar Boeing 737 seria 300, deci varianta clasic care nu posedă GPS şi intervin nişte probleme cu unele aeroporturi din Europa. Noile aeronave (achiziţionate n.r.) produc profit. În lunile astea de vară cât au zburat, aeronavele au avut profit", au spus aceştia.
La rândul său, Dragoş Titea, secretar de stat Ministerul Transporturilor, a precizat că Tarom are o strategie bine definită:
"Cu siguranţă Tarom are o strategie bine definită. Referitor la aeronave, se iau în considerare toate elementele, inclusiv la schimbarea flotei totale şi venirea cu una nouă uniformizată, cu toate tipurile de avioane schimbate şi să rămânem cu un singur tip de avion. În cel mai scurt timp vrem să rămânem cu un singur tip de avion".