Asociaţia Română pentru Cosmonautică şi Aeronautică (ARCA) a anunţat că de la jumătatea lui 2011 începe testele cu primul avion supersonic românesc, planul fiind ca primul zbor supersonic să fie făcut la sfârşit de 2012, cu decolare şi aterizare pe suprafaţa Mării Negre. ARCA speră ca până în 2015 va putea trimite un robot pe suprafaţa Lunii, ca parte a concursului Google Lunar X Prize la care participă 20 de organizaţii, printre care şi ARCA.
Asociaţia a anunţat proiectul E - 111 care constă în construirea primului avion supersonic românesc gândit să atingă o viteză de peste 1.500 km/h. Testele vor începe la jumătatea lui 2011: "Vor fi întâi teste pentru cabina aparatului, se vor ridica o serie de cabine la altitudini de 2.000 - 3.000 de metri cu elicoptere Puma deasupra Mării Negre, vor fi aruncate din elicopter, se va face testul de reintrare în atmosferă şi recuperarea lor cu paraşutele proprii, apoi tot anul viitor vom face şi testele de motor, în timp ce până la sfârşitul lui 2011 sperăm să prezentăm întregul avion cu structură, cu motorul. Testele de zbor vor începe la jumătatea anului 2012, iar la sfârşit de an 2012 sperăm să realizăm primul zbor supersonic", a declarat Dumitru Popescu, preşedinte al ARCA.
Avionul va fi construit la Râmnicu Vâlcea, în prezent s-a trecut la realizarea matriţelor pentru forme, iar motorul va fi realizat tot în Vâlcea.
1. Succes ARCA!
(mesaj trimis de B.G. în data de 22.12.2010, 20:46)
Viteza avionului vostru supersonic este de 1,2 Mach,aproximativ.Nu prea mie clara schema experimentului vostru.Cu ce combustibil va functiona motorul?Care va fi configuratia acestui vehicul spatial numit de voi avion supersonic cu o viteza de aproximativ 1, 22Mach.Va vom urmari cu atentie. Va uram succes !
1.1. Completare la opinia nr 1 (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de B.G. în data de 22.12.2010, 22:58)
Am citit un articol mai detaliat despre proiectul ARCA si am vazut o animatie privind viitorul avion supersonic romanesc. Care va zbura cu o viteza cuprinsa intre 0-1,5 Mach.Nu 1500 km/ora\ ! Ci cu 551 m/sec! Adica 1950 k/ora aproximativ.Avionul are o forma elegant-functionala ,cabina cu doua locuri,si motor cu reactie ce functioneaza cu apa oxigenata ,cu o concentratie de 80%, in calitate de comburant-intretine arderea- si kerosen-in calitate de carburant.Avionul, cu o geometrie variabila a aripii, poarta sub fuselaj o racheta cu combustibil solid. Racheta,lansata la o inaltime convenabila, are deja o viteza initiala la care se adauga viteza proprie,este dirijata spre luna .Pe care va depune un mic robot.Sistemul de lansare a rachetei este interesant. Ca si aripa cu geometrie variabila a avionului.Avionul,in forma in care este proiectat , poate constitui o platforma de cercetare pentru un viitor avion multirol romanesc! Atentie SIF Transilvania: puteti investi o suma convenabila. Afacerea ,in timp ,este net profitabila! Inca odata: SUCCES ARCA !