Tetra Pak, liderul mondial în domeniul echipamentelor de prelucrare şi ambalare a produselor alimentare, anticipează creşterea continuă a consumului de lapte în următorii trei ani, la nivel mondial, cu o rată anuală (CAGR) de 2,2%, se arată în raportul bianual al companiei.
Potrivit Tetra Pak Diary Index (Indexul Lactatelor), pieţele emergente contribuie cu aproape 96% la consumul global, iar responsabile în cea mai mare măsură de creşterea globală a industriei lactatelor sunt pieţe precum Pakistan, China şi Orientul Mijlociu. Astfel, în perioada 2005 - 2008, în China consumul de produse lactate lichide a crescut cu o rată anuală de 13.4%, ajungând la un nivel record de 39,4 miliarde litri în 2008, valoare care include şi produsele lactate alternative din soia, orez, cereale şi alte seminţe.
"Laptele este considerat un aliment de bază, de nelipsit dintr-o alimentatie sănătoasă, fiind potrivit oricărei grupe de vârstă. Ne aşteptăm ca manifestarea a două tendinţe să influenţeze consumul de lapte în următorii trei ani: predilecţia pentru lapte ambalat şi dezvoltarea pieţelor emergente (...) ", a declarat Dennis Jönsson, preşedinte şi director general executiv al Tetra Pak Group.