"Toyota Motor" Corp. din Japonia şi-a păstrat în 2010, pentru al treilea an consecutiv, titlul de cel mai mare constructor auto din lume, după volumul vânzărilor, ca urmare a redresării cererii la nivel mondial, care a compensat declinul din SUA.
Vânzările totale de autovehicule Toyota au crescut la nivel mondial cu 8% anul trecut, la 8,42 milioane de unităţi. Pe lângă marca Toyota, societatea mai deţine brandul de lux Lexus, iar la vânzările sale contribuie şi livrările companiilor afiliate "Daihatsu Motor" Co. şi "Hino Motors" Ltd.
Locul secund în clasamentul producătorilor auto din lume este deţinut de compania americană "General Motors" Co., cu vânzări mondiale de 8,39 milioane de unităţi, în creştere cu 12% faţă de anul anterior. Livrările "General Motors" au crescut cu 6,3% pe piaţa Statelor Unite, la 2,22 milioane de unităţi.
Vânzările "Toyota" în Statele Unite au scăzut cu 0,4% anul trecut, la 1,76 milioane de autovehicule, reputaţia companiei fiind încă afectată de campaniile uriaşe de rechemări la service pentru verificarea şi remedierea unor defecte.
Vânzările "Toyota" în China, cea mai mare piaţă auto din lume, au crescut cu 19% anul trecut, performanţă depăşită însă de GM, care a obţinut un avans de 29%.
Compania germană "Volkswagen" AG, al treilea mare constructor auto la nivel mondial, a înregistrat o creştere de 14% a vânzărilor de autoturisme, anul trecut, la 7,14 milioane de unităţi.
Dacă se exclud livrările "Hino" şi "Daihatsu", vânzările "Toyota" au crescut cu 8% anul trecut, la 7,53 milioane unităţi.