Trei români pun pe roate publicitatea prin Yahoo Messenger

F.A.
Ziarul BURSA #Companii #IT / 22 mai 2009

Advertiserii au acum la dispoziţie un nou canal de publicitate neconvenţională, şi anume reţeaua statusurilor de Yahoo Messenger, valorificată astfel de trei români, prin intermediul Status Pimp.

În intervalul 10-13 iunie se vor derula primele campanii de publicitate în reţeaua Status Pimp, deţinută de Ştefan Szakal, Călin Iepure şi Alin Zăinescu. Până în momentul de faţă au fost epuizate toate cele 1.000 de conturi oferite de Status Pimp utilizatorilor de Yahoo Messenger (YM) care doresc să găzduiască, pe statusul lor, mesaje publicitare contra cost. Pentru a primi un astfel de cont, cei interesaţi au completat un formular de înscriere pe site-ul Status Pimp şi să descarce pe calculator o aplicaţie care să le permită afişarea mesajelor publicitare alese pe spaţiul destinat status-urilor de messenger.

În momentul de faţă, nu mai există conturi disponibile pentru cei care doresc să îşi transforme statusurile de messenger într-un spaţiu destinat publicităţii. Totuşi, cei interesaţi de o astfel de sursă de venit se mai pot înscrie pe site-ul Status Pimp, pentru că, în aproximativ o săptămână, vor mai fi disponibile alte 2.000 de conturi.

Statusul este locul în care utilizatorii de YM îşi pot pune un text care să fie vizibil pentru utilizatorii incluşi în lista lor de Messenger. Lungimea maximă a statusului este de 255 de caractere. În mod normal, el apare ca text cu litere de culoare neagră, însă, atunci conţine un link către o pagină web, devine albastru subliniat.

Status Pimp este, în prezent, prima şi singura reţea de publicitate prin statusuri de Yahoo Messenger (YM) din lume, potrivit celor care au avut această idee de promovare neconvenţională. "Suntem singurii care am făcut un server şi o reţea prin care vom furniza publicitate pe statusurile serviciilor de mesagerie instantă, precum YM. Am început cu Yahoo Messnger, pentru că peste 90% dintre utilizatorii români folosesc acest program. În curând, vom exinde reţeaua şi pe MSN, Skype şi aplicaţia de la Google. De asemenea, ne gândim ca, după perioada de testare de aproximativ două luni, să extindem aplicaţia şi pe plan internaţional", a declarat, pentru NewsIn, Alin Zăinescu, partener în cadrul Status Pimp.

Câştiguri proporţionale cu numărul de click-uri

Atât metoda de a vinde publicitate cu plata per click (accesare), cât şi promovarea, în general, prin intermediul serviciilor de mesagerie instantă, nu sunt o noutate în domeniu, susţin specialiştii din publicitate. "Sunt multe campanii care, într-un fel sau altul, s-au legat de treaba asta. E o nişă, oamenii ăştia încearcă să-şi asume o nişă, ceea ce este un lucru foarte bun din punct de vedere al business-ului, dar nu e neapărat o noutate pe piaţă. De exemplu, Mediacafe vinde spaţiu pe Yahoo. Există un interes real pentru acest canal de transmitere a mesajelor publicitare, dar ceea ce vreau să spun este că genul ăsta de activitate se întâmpla şi până acum. Media planner-ul foloseşte deja, de ceva vreme, acest mediu. Există foarte multe campanii care se folosesc de canale precum Messenger sau MSN", a declarat Ştefan Chiriţescu, Head of Planning, Graffiti BBDO.

Proiectul Status Pimp aduce beneficii atât simplilor utilizatori de Yahoo Messenger, cât şi advertisierilor. Aplicaţia Status Pimp permite persoanelor majore, care utilizează platforma socială YM şi au obţinut un cont de "pimper", să obţină bani din vânzarea spaţiului destinat statusului în scopuri publicitare. "Utilizatorii îşi pot alege campaniile care vor rula pe statusul lor de Yahoo Messenger. Noi chiar îi incurajăm pe oameni să nu promoveze companii în care ei nu cred, pentru că astfel riscă să-şi piardă credibilitatea în faţa cunoscuţilor. Banii vor fi livraţi în funcţie de numărul de click-uri. Utilizatorii pot câştiga până la 0,7 cenţi pe click, în funcţie de cât de multe informaţii furnizează despre el şi persoanele care se află în lista lui de messenger", precizează Zăinescu.

Sistemul de publicitate prin intermediul statusurilor de Messenger funcţioneză în felul următor: utilizatorul intră în contul său de pe statuspimp.ro, selecteză campaniile pe care doreşte să le activeze din lista campaniilor disponibile, apoi statusul său afişează selecţiile făcute, iar prietenii utilizatorului dau click pe status şi ajung, eventual, pe o pagină web pe care este promovat un produs. În funcţie de numărul de click-uri, fiecare cent se adaugă la contul utilizatorului, iar în momentul în care se ajunge la suma minimă de 50 euro, banii pot fi transferaţi într-un cont bancar.

În ceea ce priveşte avantajele pe care le oferă Status Pimp advertiserilor, acestea sunt de ordinul segmentării, targetării publicului ţintă şi al costurilor reduse. "Publicitarii au posibilitatea de a segmenta şi targeta după criterii geo-demografice - locaţie, vârstă, sex -, cât şi după criterii de interes selectate direct de utilizatorii înregistraţi, ceea ce înseamnă mai multă eficienţă pentru campaniile derulate", mai spune Alin Zăinescu. Reţeaua funcţionează pe bază de pachete prepay cu click-uri incluse, taxa făcându-se per click. Pachetele minime variază între 150 de euro, pentru 500 de click-uri, şi 480 de euro, pentru 2.000 de clickuri.

La prima vedere, reţeaua de publicitate prin statusuri este uşor de fraudat. De exemplu, mai mulţi prieteni, care au conturi pe Status Pimp, pot conveni să dea click unii pe campaniile altora şi apoi să împartă banii. "Există acest risc, dar ne-am luat deja câteva zeci de măsuri pentru prevenirea fraudelor de acest gen. Pe site vor fi publicate câteva informaţii despre cum vom împiedica aceste practici neloiale. La urma urmei, este evident că, dacă observăm foarte multe click-uri de la un singur utilizator, într-un timp foarte scurt, poate fi vorba despre o fraudă. Cei care vor încerca să câştige mai mulţi bani prin fraudarea sistemului vor fi excluşi din campaniile publicitare pentru care s-au înscris şi nu vor mai primi nicio altă campanie", mai spune Alin Zăinescu.

În privinţa legalităţii acestui serviciu, cei de la Status Pimp spun că nu au nicio temere. "Am studiat partea legală, dar noi nu folosim platforma lor, YM. Dacă am fi intervenit cumva asupra serviciului lor printr-un plug-in ar fi fost o problema, dar ceea ce folosim noi este o aplicaţie total separată, instalată pe calculatorul utilizatorului care doreşte să îşi pună la dispoziţie statusul de Yahoo Messenger în scopuri publicitare. E posibil să apară discuţii cu reprezentanţii de la Yahoo sau de la alt serviciu de mesagerie instantă pe care vom implementa sistemul, însă eu nu văd nicio problemă. La urma urmei, este alegerea utilizatorului", a mai spus Zăinescu.

Un condiment în domeniu, care "dă bine" la client

Un alt specialist în domeniul publicităţii, Sorin Psatta, Integrated Communication Director la BBDO România, priveşte cu interes şi, în acelaşi timp, cu suspiciune acest nou canal distribuţie a publicităţii. "Ideea este interesantă. Nu ştiu dacă e originală şi mă îndoiesc că există cineva care va putea măsura în ce manieră acest gen de promovare va genera vânzări. Stabilirea publicului ţintă nu ştiu cât de exactă poate fi, pentru că unii utilizatori pot declara o vârsta falsă. Până la urmă, trebuie să ne gândim la profilul internauţilor şi, mai ales, la utilizatorul de Yahoo Messenger, care este tânăr, deschis la nou şi aşa mai departe. De regulă, sunt brand-uri care targetează genul acesta de public, un exemplu în acest sens este Pepsi. Probabil că brand-urile care au targetat această categorie a tinerilor pot fi interesate. Totuşi, acest gen de publicitate nu poate fi decât un soi de exotism, un condiment în domeniu. Nu-ţi poţi face media planningul pe acest canal, dar pentru a da bine la client şi pentru că acest canal nu are costuri mari, nu strică să pui mesaje publicitare şi acolo, pentru că la client", spune Psatta.

Cei trei tineri care au dezvoltat noua reţea de publicitate prin statusuri de messenger au studii superioare şi se ocupă, în afara Status Pimp, cu dezvoltarea de proiecte de creaţie, de soluţii informatice, management şi relaţii publice. Călin Iepure este responsabil cu partea tehnică în cadrul noului proiect şi lucrează la Space Rabbit, agenţie specializată pe dezvoltarea de soluţii informatice de nişă. Alin Zăinescu se ocupă la Status Pimp de partea de comunicare şi deţine compania XYZ Servicii Online, iar Ştefan Szakal manageriază compania X3 Studios, un studio de creaţie înfiinţat în 2001, la Timişoara.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

16 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9754
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5278
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2123
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8414
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.6134

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb