Reţeaua de socializare Twitter a anunţat, joi, că în perioada octombrie-decembrie 2017 ar putea raporta primul profit trimestrial din istoria companiei, după ce, în ultimele luni, a redus costurile şi a găsit alte surse de venit, pe lângă publicitate, informează Reuters.
Imediat după acest anunţ, titlurile Twitter au crescut cu aproape 8%, până la 18,50 dolari pe acţiune.
Până acum, Twitter nu a avut niciodată un trimestru pe profit, pe baza principiilor contabile general acceptate (GAAP), însă joi compania a informat că "este posibil să fie profitabilă, potrivit GAAP', în trimestrul patru, potrivit Agerpres.
În ceea ce priveşte rezultatele pe trimestrul al treilea, Twitter a precizat că şi-a redus pierderile nete până la 21 de milioane de dolari, sau trei cenţi pe acţiune, de la 103 milioane de dolari, sau 15 cenţi pe acţiune, în perioada similară a anului trecut. De asemenea, în trimestrul încheiat la 30 septembrie 2017, Twitter a înregistrat venituri de 590 milioane de dolari, cu 4% mai puţin decât a consemnat în aceeaşi perioadă a anului trecut (616 milioane dolari). Comparativ, analiştii intervievaţi de Thomson Reuters se aşteptau la venituri trimestriale de 587 de milioane de dolari.
Reţeaua de socializare a mai informat că în trimestrul al treilea a avut 330 de milioane de utilizatori activi pe lună, cu patru milioane mai mulţi decât în trimestrul precedent, graţie unei utilizări mai intense a email-ului pentru a-i direcţiona pe oameni spre mesajele tweet pe care ar putea fi interesaţi să le citească. În cazul SUA, numărul de utilizatori ai Twitter a crescut la 69 de milioane de la 68 de milioane.
Până acum, Twitter a avut dificultăţi în a converti popularitatea sa în rândul celebrităţilor şi al persoanelor publice precum preşedintele SUA, Donald Trump, pentru a atrage utilizatori şi advertiseri de la rivali, precum Facebook şi Snapchat.