Comisia Europeană a deschis, ieri, o investigaţie referitoare la practicile de licenţiere şi distribuţie ale companiilor "Nike", "Universal Studios" şi "Sanrio", pentru a vedea dacă acestea blochează ilegal vânzările online ale produselor lor în spaţiul comunitar, transmite Reuters, conform News.ro.
Investigaţia se adaugă altor anchete legate de practicile comerciale a mii de companii din Europa.
"Comisia investighează dacă Nike, Sanrio şi Universal Studios restricţionează vânzările transfrontaliere şi online ale produselor lor comerciale. Vom analiza dacă practicile de licenţiere şi distribuţie ale celor trei companii ar putea bloca accesul consumatorilor la o posibilitate mai mare de alegere şi la tranzacţii mai bune pe piaţa unică", a afirmat comisarul pentru concurenţă Margrethe Vestager într-un comunicat.
Produsele comerciale sunt haine, încălţăminte, accesorii pentru telefoane, genţi sau jucării pe care sunt inscripţionate imagini sau texte, în timpul procesului de fabricaţie. Obiectivul este creşterea atractivităţii produselor pentru consumatori, deseori copii sau adolescenţi.
Producătorii cu licenţă pot folosi astfel de imagini sau texte doar dacă au semnat acorduri de licenţiere cu deţinătorul drepturilor de proprietate intelectuală.
"Nike", "Sanrio" şi "Universal Studios" acordă licenţe pentru unele dintre cele mai cunoscute branduri. Între aceste branduri, "Nike" acordă licenţe pentru produsele comerciale ale Futbol Club Barcelona, "Sanrio" pentru Hello Kitty, iar "Universal Studios" pentru Minions şi Despicable Me.