Un antreprenor francez, care a avut succes în afaceri în Indonezia cu articole de modă reunite sub marca "Sophie, Paris", intenţionează să se lanseze în acest an în România, mizând pe atragerea femeilor din clasa de mijloc, potrivit unui articol publicat ieri de publicaţia franceză Les Echos.
Bruno Hasson, de 43 de ani, vrea să transforme marca "Sophie, Paris" - pe care a lansat-o în urmă cu 15 ani în Indonezia - într-una internaţională, "prin lansarea sa într-o ţară nouă în fiecare an". De altfel, după Filipine, marca a fost lansată în Maroc la sfârşitul lui 2008 şi urmează să fie lansată în scurt timp în România.
"Avem ca ţintă ţările emergente, nu foarte importante, dar în care clasa mijlocie se dezvoltă", a subliniat antreprenorul, care a vândut societatea în 2000, dar a rămas directorul general al acesteia.
Necunoscută în Franţa, marca "Sophie, Paris" simbolizează strălucirea modei franceze pentru milioane de indonezieni şi este lider incontestabil al vânzărilor directe în această ţară asiatică, unde vinde zilnic peste 75.000 de articole vestimentare, accesorii, cosmetice, genţi.
Deşi pe etichetele acestora scrie "Fabricat în Franţa", produsele sunt realizate în Asia, de o duzină de expatriaţi şi asamblate în fabrici ale localnicilor sau ale chinezilor. Hasson realizează şi un catalog de 200 de pagini, cu un preţ mediu de 15 euro, în care prezintă, la fiecare două luni, câte 300-400 de modele noi.
Marca este binecunoscută şi în mediul rural. "Sophie, Paris", care a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de circa 60 milioane euro, este un exemplu rar de reuşită a unui occidental pe piaţa indoneziană.
În România există câteva companii care realizează vânzări directe, cele mai cunoscute fiind Avon, Oriflame, Zepter şi Amway.