Compania anglo-olandeză "Unilever" va renunţa la majoritatea operaţiunilor europene din sectorul alimentelor congelate, considerînd că aceasta este cea mai bună cale de creare a valorii, mai ales că activităţile în cauză demonstrează o creştere înceată. "Unilever", al treilea producător mondial de pe segmentul alimentar, va păstra activităţile de acest gen din Italia. În consecinţă, vor fi înstrăinate active care includ patru unităţi de procesare din Marea Britanie şi Germania. Acestea numără circa 3.500 de salariaţi. Produsele realizate în Marea Britanie şi Germania poartă marca Iglo, respectiv Birds Eye. Cele din Italia sînt cunoscute sub brandul Findus. De menţionat că "Unilever" nu renunţă la producţia de îngheţată.
"Unilever" a raportat profit pentru ultimul trimestru din 2005, lăsînd în urmă pierderile cu care s-a confruntat în aceeaşi perioadă din 2004, din cauza deprecierii anumitor active. Cîştigul net al companiei a fost de 684 milioane de euro (820 milioane de dolari), comparativ cu pierderile de 144 milioane de euro din ultimul trimestru din 2004. Analiştii preconizau un profit de circa 700 de milioane de euro. Vînzările "Unilever" au atins 10,1 miliarde de euro, nivel aproape neschimbat faţă de anul anterior. Profitul operaţional al companiei a crescut cu 25% pe întreg anul 2005, la 5,314 miliarde de euro. "Renunţarea la operaţiunile din domeniul alimentelor congelate va avea, în mod definitv, o influenţă pozitivă asupra evoluţiei vînzărilor", declară Richard Withagen, analist la "SNS Securities" din Amsterdam. Acesta susţine că operaţiunile vizate ar putea avea venituri anuale din vînzări de 1,4 miliarde de dolari.
Pentru anul în curs, compania şi-a stabilit ca priorităţi susţinerea creşterii şi îmbunătăţrea profitabilităţii. Oficialii "Unilever" aşteaptă o rată de creştere cuprinsă între 2 şi 4% pentru cota de piaţă, pînă în 2010. În 2006, compania plănuieşte să răscumpere acţiuni de 500 milioane de euro.