UPC România a anunţat, ieri, retragerea sa din cadrul Asociaţiei de Comunicaţii prin Cablu (ACC) începând cu data de 1 februarie 2014. Potrivit companiei, această decizie a venit în urma reevaluării, de către UPC România, a strategiei ACC şi în urma analizării activităţii din ultima perioadă a Asociaţiei.
Oficialii UPC au menţionat că declaraţiile recente ale domnului Radu Petric preşedintele ACC, nu sunt în acord cu poziţia UPC România şi nu reprezintă punctul de vedere al companiei.
Retragerea UPC din ACC vine pe fondul afirmaţiilor preşedintelui Asociaţiei, apărute în presă în urmă cu câteva zile, conform cărora introducerea postului Digi 24 în categoria canalelor libere la transmisie (must-carry) nu ar denatura interesele celorlalţi operatori de cablu. Digi 24 este postul de televiziune al RCS-RDS, principalul competitor al UPC din piaţa de cablu TV din ţara noastră.
Radu Petric a declarat, ieri, potrivit presei că pune "supărarea lor" pe seama lipsei de dialog a asociaţiei cu autorităţile.
Contactaţi de Ziarul BURSA, reprezentanţii UPC au refuzat să ofere detalii suplimentare referitoare la situaţia prezentată mai sus.
Compania UPC România oferă servicii de televiziune (digitală, prin satelit şi analogică), internet în bandă largă şi telefonie în aproximativ 200 de oraşe şi numără aproximativ 1,1 milioane clienţi.
• Liberty Global, care deţine şi UPC România, interesată de Ono, cel mai mare operator de cablu din Spania
Compania Liberty Global, care deţine şi UPC România, este interesată să achiziţioneze Ono, cel mai mare operator de cablu din Spania. Potrivit Financial Times, societatea ar fi oferit, în urmă cu o lună de zile, 7 miliarde euro pentru Ono, companie care are datorii de 3,4 miliarde euro.
De operatorul spaniol de cablu este interesat şi Vodafone, fiind dispus să plătească 6,9 miliarde euro.
Companiile Vodafone şi Liberty Global s-au luptat, anul trecut, şi pentru preluarea operatorului de cablu german, Kabel Deutschland, societatea de telefonie mobilă având câştig de cauză şi finalizând tranzacţia pentru 7,7 miliarde euro. Tranzacţia a acordat Vodafone acces la 8,5 milioane de gospodării din Germania, cea mai mare piaţă de telecomunicaţii din Europa. Germania este cea mai mare piaţă a Vodafone, reprezentând circa 18% din vânzările anuale.