Producătorul de bere United Romanian Breweries Bereprod (URBB) a investit peste12 milioane de euro pentru lansarea unui nou sortiment de suc Granini Răcoarea Fructelor, investiţia urmând să se amortizeze în 7-8 ani, a declarat, ieri, preşedintele URBB, Shachar Shaine.
"Investiţia în această linie de producţie a început în urmă cu un an şi se ridică la peste 12 milioane de euro. Estimăm că, pentru amortizarea investiţiei, vor fi necesari 7-8 ani. Băutura face parte din categoria stil drink (cel mult 24 % fruct -n.red.), iar metoda de obţinere este una nouă, chiar şi la nivel mondial, pentru că se face destul de greu, fără conservanţi şi coloranţi", a spus Shachar Shaine, citat de NewsIn.
Acesta a precizat că noua linie are o capacitate de producţie de 26.000 de sticle pe oră, în funcţie de cerere.
Potrivit vicepreşedintelui de marketing, Cătălin Ignat, pentru promovarea noului sortiment de suc, compania a alocat un milion de euro, campania de promovare urmând să înceapă săptămâna viitoare. De asemenea, pentru segmentul bere, compania are un buget de promovare de 15 milioane de euro, cu până la 30% mai mare faţă de anul trecut.
"Motivul pentru care am ales produsele de stil drink este pentru că în România consumul pe acest segment reprezintă 80%, iar cel de nectar (între 25% şi 99% pulpă-n.red.) şi juice (100% pulpă-n.red.) reprezintă doar 20%, iar în alte ţări consumul este invers", a spus Ignat.
De asemenea, pentru segmentul bere, compania are un buget de promovare de 15 milioane de euro, cu până la 30% mai mare faţă de anul trecut. Compania şi-a programat investiţii de 10 milioane de euro în logistică şi distribuţie.
URBB a lansat, la începutul anului 2008, producţia în cea de-a doua berărie a fabricii Tuborg, după o investiţie de 50 de milioane de dolari, pentru acest an fiind estimată o creştere în volum a vânzărilor de bere cu 20%. La finalul anului 2007, vânzările de bere URBB au înregistrat o creştere în volum cu 15% faţă de 2006, iar vânzările de băuturi răcoritoare au crescut cu 20%. Cifra de afaceri a companiei a crescut cu 17% în 2007, faţă de 2006.
Investiţiile planificate de companie pentru 2008 se vor ridica la peste 20 de milioane de euro şi vor fi orientate către mărirea capacităţii de îmbuteliere şi dezvoltarea sistemului de distribuţie. Investiţia totală realizată de compania URBB în România, de la intrarea pe piaţă până la finalul anului 2008, va atinge 185 de milioane de dolari.
Portofoliul URBB cuprinde exclusiv mărci internaţionale de bere, respectiv Tuborg, Tuborg Strong, Tuborg Christmas Brew, Holsten, Carlsberg, Skol, Guinness şi Kilkenny.