Valoarea investiţiilor în 2012, la "Vrancart" Adjud, a fost de 10,40 milioane de euro

Ziarul BURSA #Piaţa de Capital / 13 mai 2013

Valoarea investiţiilor în 2012, la "Vrancart" Adjud, a fost de 10,40 milioane de euro
  • document ataşat Rezultate financiare Vrancart
    apasă aici pentru a descărca.

    Interviu cu domnul Mihai Botez, directorul general al societăţii

    Reporter: Cum comentaţi evoluţia "Vrancart" în anul 2012?

    Mihai Botez: VRANCART SA Adjud este cea mai mare firmă cu capital autohton care activează în domeniul fabricării hârtiilor şi cartonului ondulat.

    Putem afirma că anul 2012, pentru VRANCART, s-a caracterizat prin creşterea adaptabilităţii firmei la vicisitudinile mediului economic marcat în continuare de criza mondială, precum şi la menţinerea produselor pe pieţele pe care acţionează, în condiţii de profitabilitate.

    Reporter: Cum este structurată producţia societăţii pe tipuri de produse/servicii şi care este ponderea acestora în cifra de afaceri?

    Mihai Botez: Activitatea de bază a VRANCART este producerea de hârtie pentru carton, de produse din carton ondulat şi produse din hartii igienico-sanitare. Ponderea acestora în cifra de afaceri din anul 2012 a fost următoarea: 28% - hârtia igienică, 53% - cartonul ondulat şi 15% - hârtia pentru carton ondulat, restul de 4% este reprezentat de alte venituri.

    Reporter: Ce investiţii s-au făcut în perioada 2011-2012?

    Mihai Botez: Pentru a putea fi competitivi pe o piaţa din ce în ce mai dură, în fiecare an au fost alocate fonduri pentru modernizare şi dezvoltare. Valoarea investiţiilor realizate în anul 2011 a fost de 10,65 milioane de euro.

    Valoarea investiţiilor realizate în anul 2012 a fost de 10,40 milioane de euro şi au avut ca efecte creşterea capacităţilor de producţie, diversificarea gamei sortimentale, mărirea productivităţii şi reduceri de costuri.

    Reporter: Ce investiţii se vor efectua în acest an şi în perspectivă?

    Mihai Botez: În anul 2013, inves­tiţiile se vor efectua în funcţie de sursele proprii de finanţare şi de priorităţile tehnologice.

    Reporter: Cât din producţia realizată se exportă, pe ce pieţe şi cum a evoluat acest indicator în ultimii trei ani?

    Mihai Botez: Dintre toate produsele fabricate de către societatea noas­tră, doar hârtia pentru carton ondulat este vândută cel mai bine în afara graniţelor ţării. Celelalte produse, hârtia igienică şi cartonul ondulat, sunt comercializate mai puţin la export din cauza cheltuielilor de transport ridicate pe tona de produs finit.

    Exportul acestor hârtii în perioada 2011 - 2012 a înregistrat o uşoară creştere. Printre ţările în care este livrată hârtia produsă de VRANCART amintim: Bulgaria, Grecia, Slovacia, Republica Moldova. Cartonul ondulat a fost exportat în cantităţi reduse în Ungaria şi Bulgaria.

    Reporter: Care sunt produsele realizate şi comercializate în prezent? Există produse noi asimilate în fabricaţie în ultimii ani?

    Mihai Botez: Produsele realizate şi comercializate în prezent sunt următoarele:

    - carton ondulat în 2, 3 şi 5 straturi, cu ondule B, C, E, B+C, C+E;

    - ambalaje din carton ondulat (cutii) de diferite formate, ştanţate şi imprimate care acoperă o gamă foarte variată de utilizări;

    - hârtie pentru carton ondulat: schrenz pentru stratul neted interior al cartonului sau pentru capacul interior, fluting din 100% maculatură, testliner 2 şi 3, hârtie de ambalaj pentru uz industrial, hârtie pentru tuburi;

    - hârtii igienico-sanitare în diverse sortimente: sub formă de semifabricat, role care se obţin în urma prelucrării hârtiei semifabricat, în simplu sau dublu strat, din maculatură sau celuloză, prosoape de bucătărie şi role profesionale.

    În anul 2012 am lansat un produs nou în România - rola din hârtie igienică - produs mixt: un strat maculatură/un strat celuloză.

    Reporter: Cum a evoluat piaţa internă pe segmentul dumneavoastră. de activitate şi care sunt tendinţele acesteia?

    Mihai Botez: Piaţa de carton ondulat este o piaţă regională datorită costurilor mari de transport pe distanţe lungi. Este o piaţă puternic concurenţială, iar în România orientarea consumatorilor este către produse cu preţuri mici şi calitate medie.

    În anul 2012, consumul de ambalaje din carton ondulat a înregis­trat o creştere de numai 0,7% faţă de anul anterior, ceea ce denotă că piaţa este în stagnare.

    În ceea ce priveşte hârtia igienică, "VRANCART" a înregistrat o scădere a cotei de piaţă în anul 2012 faţă de 2011, acest fapt datorându-se în principal faptului că poate realiza doar produse din maculatură într-un singur strat, ce vizează segmentul de piaţă de calitate medie, orientarea unei părţi însemnate din clienţi fiind în ultimii ani către produse din celuloză în două sau mai multe straturi.

    Reporter: Care sunt principalii furnizori de materii prime şi materiale? Dar principalii clienţi?

    Mihai Botez: Pentru hârtie şi hârtie igienică avem ca furnizori, pe lângă centrele proprii de colectare de maculatură, diverşi colectori din ţară. Pentru carton ondulat furnizorul principal este Fabrica de hârtie care i-a asigurat în anul 2012 în proporţie de 89% necesarul de hârtii, res­tul fiind achiziţionate din afara societăţii.

    Clienţii sunt diferenţiaţi după cum urmează:

    - pentru hârtia pentru carton, clienţii sunt producătorii de carton ondulat din ţară şi din afara ţării;

    - pentru hârtia igienică, clienţii sunt aproape toate marile lanţuri de magazine (acolo sunt comercializate rolele), precum şi prelucrătorii care achiziţionează de la noi hârtia igienică semifabricat şi o transformă în role;

    - la carton ondulat sunt tot două categorii de clienţi: cei care achiziţionează plăcile din carton şi le prelucrează şi cei cărora le livrăm produsul finit - cutiile. Pe aceştia din urmă îi regăsim în mai toate indus­triile: alimentară, mobilă, textile şi marochinărie, sticlă şi porţelan, cosmetică, produse electronice, electrocasnice, electrice şi electrotehnice, materiale de construcţii, sănătate, papetarie, etc.

    Reporter: Care sunt greutăţile cu care se confruntă societatea, raportat la mediul economico-financiar intern şi internaţional?

    Mihai Botez: Cea mai mare problemă o reprezintă criza economico-financiară care generează o lipsă a lichidităţilor şi solicitarea unor termene de plată cu scadenţe cât mai îndepartate, inclusiv dificultăţi în recuperarea creanţelor. Falimentul unor agenţi economici datorat contextului economic generează o mare dificultate în recuperarea aces­tora.

    O serie de alte probleme o reprezintă creşterea continuă a preţurilor la materiile prime, energie şi combustibil.

    Nu există o siguranţă a cursului valutar, care fluctuează între limite destul de largi, influenţând preţurile de achiziţie pentru materii prime şi materiale din import.

    O altă problemă cu care se confruntă societatea este deficitul de personal specializat datorită reducerii numărului de şcoli profesionale şi licee de specialitate (cum ar fi meseriile de strungar, finisor, electrician, frezor, rectificator, operator în industria celulozei şi hârtiei etc.), precum şi nivelul precar de pregătire.

    Reporter: Cum se prezintă portofoliul de comenzi şi contracte pentru acest an?

    Mihai Botez: Prognozăm că portofoliul de comenzi şi contracte aferente anului 2012 se va păstra în limitele celui de anul trecut, poate cu o uşoară creştere.

    În funcţie de evoluţia pieţelor, se vor stabili şi proiectele de viitor.

    Reporter: Vă mulţumesc!

    Cotaţii Internaţionale

    vezi aici mai multe cotaţii

    Bursa Construcţiilor

    www.constructiibursa.ro

    Comanda carte
    veolia.ro
    Apanova
    digi.ro
    aages.ro
    danescu.ro
    librarie.net
    Mozart
    Schlumberger
    arsc.ro
    Stiri Locale

    Curs valutar BNR

    21 Noi. 2024
    Euro (EUR)Euro4.9766
    Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7317
    Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3535
    Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9743
    Gram de aur (XAU)Gram de aur405.9099

    convertor valutar

    »=
    ?

    mai multe cotaţii valutare

    Cotaţii Emitenţi BVB
    Cotaţii fonduri mutuale
    Mirosul Crăciunului
    Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
    petreceriperfecte.ro
    targuldeturism.ro
    Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
    The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
    BURSA
    BURSA
    Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
    The Kingdom of God on Earth
    Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
    Carte - The crisis solution terminus a quo
    www.agerpres.ro
    www.dreptonline.ro
    www.hipo.ro

    adb