• Societatea va răscumpăra 6% din capitalul său
Vânzările "Carrefour" SA, cel mai mare retailer din Europa, au crescut cu peste 5% în primul trimestru din 2010, la 24 de miliarde euro, de la 22,7 miliarde euro în intervalul similar din 2009. Cifra depăşeşte aşteptările analiştilor: 23,7 miliarde de euro.
De precizat că pe piaţa internă a companiei, Franţa, care aduce jumătate din totalul veniturilor "Carrefour", vânzările au crescut, în perioada de raportare, pentru prima oară în ultimele şase trimestre. Creşterea de pe piaţa Franţei a fost de 2,1%. Vânzările companiei au sporit cu 31% în America Latină. În vestul Europei, excluzând Franţa, vânzările "Carrefour" au scăzut cu 2,4%, cel mai mare declin fiind înregistrat în Belgia: -5,9%. În Spania, vânzările "Carrefour" s-au redus cu 2,1%, iar în Italia - cu 0,5%. În Europa de Est, cifra vânzărilor societăţii a scăzut cu 0,9%, însă în Asia a crescut cu 1,6%. "Carrefour" a vândut 40% din operaţiunile derulate în Indonezia către "Trans" Corp., intrând într-un parteneriat strategic în această ţară. Preţul tranzacţiei nu a fost făcut public.
Compania a anunţat că va răscumpăra 6% din acţiunile sale, aceasta fiind prima răs-cumpărare făcută după anul 2007. Analiştii au salutat decizia în acest sens a "Carrefour", mai ales că nu se aşteptau la o astfel de măsură. "Carrefour" are, în prezent, lichidităţi de aproape 5 miliarde de euro. "Carrefour" vrea să realizeze achiziţii în Brazilia, China şi Spania, potrivit afirmaţiilor directorului financiar, Pierre Bouchut.
Acţiunile "Carrefour" au crescut cu 16% anul acesta, valoarea de piaţă a companiei fiind de 27,4 miliarde euro (37,1 miliarde dolari).