"Danone", cel mai mare producător mondial de iaurt, a raportat o creştere peste aşteptări a vânzărilor sale în primul trimestru din acest an, datorită cererii de apă îmbuteliată din Indonezia şi China, respectiv de alimente pentru copii din Asia şi Orientul Mijlociu.
Vânzările companiei franceze, care exclud efectele fluctuaţiilor de curs valutar şi ale achiziţiilor, au sporit cu 6,9%, în timp ce analiştii aşteptau un avans de 6,5%. Cifra totală a vânzărilor a ajuns la 5,12 miliarde euro, de la 4,76 miliarde euro în primele trei luni din 2011. Analiştii aşteptau 5,05 miliarde euro.
"Danone" beneficiază de pe urma creşterii consumului de apă îmbuteliată de pe pieţele emergente, care aduc aproape două treimi din totalul vânzărilor sale de apă. Compania aşteaptă ca, şi în 2012, cheltuielile de consum să fie supuse presiunilor în vestul Europei. Oficialii "Danone" sunt de părere că mediul economic nu va consemna o îmbunătăţire semnificativă, dar nici un declin, comparativ cu semestrul al doilea din 2011.
"Danone" aşteaptă, pe întreg anul 2012, o creştere a vânzărilor de 5 - 7%.