Vânzările de mobilă, produse pentru amenajări interioare, materiale de construcţii, electrocasnice şi electronice au scăzut, în primele trei luni ale acestui an, cu 25-30%, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului anterior, potrivit estimărilor Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România.
"Sectorul de electrocasnice a reclamat printre primii efectele dramatice ale crizei. În materie de bunuri de folosinţă îndelungată există numeroase probleme. Dacă aceşti retaileri vor trece primul semestru din acest an vor rezista pe piaţă. Dacă nu, vom putea asista la închideri, reorganizări majore de activitate sau disponibilizări de personal", a declarat secretarul general al AMRCR, Adrian Manolache, citat de NewsIn.
Potrivit estimărilor Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România, vânzările din sectorul produselor alimentare nu au scăzut foarte mult.
Asociaţia Naţională de Codificare a Articolelor GS1 România a lansat, ieri, a treia ediţie a Codului de Bune Practici în domeniul scanării pentru companii de vânzări en-gros şi en-detail. Acest Cod urmăreşte ca preţurile produselor afişate la raft să corespundă cu cele plătite la casă.
Până în prezent, Codul de Bune Practici în domeniul scanării a fost implementat de reţelele Praktiker, Metro, Carrefour şi Selgros, real,- fiind în curs de adoptare.
Printre partenerii acestui cod se numără Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR) şi Asociaţia Naţională pentru Protecţia Consumatorului