Vânzările Den Braven România, subsidiara locală a grupului olandez producător de izolanţi profesionali, Den Braven, au scăzut anul trecut cu 8%, la 30,8 milioane euro, comparativ cu anul 2008, când compania a înregistrat vânzări de 33,4 milioane euro, se arată într-un comunicat al companiei, potrivit NewsIn.
"Pentru o perioadă de criză aceste rezultate sunt foarte bune, mai ales dacă ne raportăm la evoluţia negativă a sectorului construcţiilor. De altfel, puteam să ne menţinem vânzările la nivelul celor din 2008, pentru că aveam comenzi suficiente, însă, din cauza problemelor legate de colectarea banilor, am decis să ne selectăm clienţii foarte atent şi am renunţat să livrăm unor firme în care nu aveam încredere că pot să-şi achite facturile la timp", a declarat directorul general al Den Braven România, Adrian State.
Totodată, exporturile de spume poliuretanice au avansat cu 54% în volum şi cu 43% ca valoare, anul trecut, până la 10,6 milioane de euro, în timp ce exporturile totale ale companiei au crescut cu 33%, la 12,1 milioane de euro.
Tot în 2009, compania a înregistrat o creştere cu 15% a vânzărilor totale de spume poliuretanice, care au totalizat 15,4 milioane de euro. Astfel, cota de piaţă a Den Braven România pe segmentul business-to-business a ajuns la 56,5% (faţă de 48,5% în 2008), în timp ce, pe segmental do-it yourself, cota de piaţă s-a mărit la 50,5% (comparativ cu 47,5%,în anul precedent), în condiţiile în care vânzările de materiale de construcţii din România s-au redus cu 30%-50%.
Totodată, Den Braven România a înregistrat o creşetere a cotei de piaţă pe segmentul izolanţilor siliconici şi acrilici, care au reprezentat anul trecut circa 55% din piaţa locală de DIY, comparativ cu 45%, în 2009. De asemenea, cota sigilanţilor siliconici, destinaţi sectorului business-to-business, a avansat cu peste 15%, la 56%, iar cea a hotmelt-ului (sigilant folosit pentru fabricarea ferestrelor cu geam de tip termopan) s-a majorat de la 54%, la 63%.