Agenţia de turism "Eximtur" din Cluj-Napoca, a doua ca mărime din România în ultimii ani, după volumul cifrei de afaceri, a înregistrat, în perioada mai-iulie, scăderi ale vânzărilor cu 20-40% faţă de perioada similară din 2009, pe fondul anunţării şi aplicării de către Guvern a măsurilor de austeritate.
"Totuşi, în primele şase luni ale acestui an, cifra de afaceri a agenţiei a crescut cu 0,64%, la 54,3 milioane de lei. În această perioadă, turismul intern a scăzut cu 11,7%, turismul extern a crescut cu 18,5%, iar încasările din vânzarea de bilete de avion a urcat cu 2,73%", a declarat Lucia Morariu, directorul general al "Eximtur" şi co-proprietar al agenţiei, citată de Mediafax.
Ea a adăugat că, după creşteri ale vânzărilor pachetelor de turism intern în primele patru luni, piaţa a scăzut drastic în intervalul mai-iulie.
Astfel, scăderile la turismul intern au fost de 20% în luna mai a acestui an faţă de mai 2009, 30% în iunie şi 40% în iulie.
"Trendul descrescător la turismul intern a început în mai, după anunţarea măsurilor de austeritate. Lumea a intrat în expectiativă şi în primele două săptămâni din mai aproape nimeni nu a intrat în agenţii. Erau foarte mulţi bugetari care călătoreau cu noi şi care au renunţat la vacanţe. Luna iunie a fost afectată şi de ploi şi inundaţii, iar din luna iulie au început să intre în vigoare reducerile de salarii", a explicat Morariu.
Potrivit domniei sale, în acelaşi timp, vânzările pentru pachetele de turism extern au crescut pe fondul ofertelor speciale făcute de multe destinaţii.
"Sperăm ca ofertele speciale din România, care vor fi lansate în următoarea perioadă, să ne ajute să menţinem pe întregul an vânzările la nivelul anului trecut, dar va fi foarte greu, având în vedere trendul din ultimele luni", a adăugat sursa citată.
"Eximtur" a înregistrat, anul trecut, o cifră de afaceri de peste 113 milioane de lei (circa 27 milioane de euro) şi un profit net de 1,5 milioane de lei ( aproximativ 360.000 de euro).