Vânzările globale ale companiei Tetra Pak au atins, în 2008, valoarea de 8,8 miliarde euro, în creştere cu 5% faţă de anul precedent, arată un raport financiar al celui mai important producător de ambalaje aseptice din lume, prezentat, azi, de către Dennis Jonsson, preşedinte şi director general al Tetra Pak Group.
Din totalul ambalajelor vândute în cursul anului trecut, 32% au fost reprezentate de cele pentru sucuri naturale şi nectaruri. În topul ţărilor consumatoare de lapte în care Tetra Pak a vândut cel mai bine, se situează India, cu 51,5 miliarde de litri.
Din portofoliul de clienţi al companiei fac parte, printre alţii, nume precum Danone, Parmalat, Carrefour sau Nestle. În 1952 a fost livrată prima maşină Tetra Pak, iar nouă ani mai târziu compania lansează o inovaţie revoluţionară: primul ambalaj aseptic, de carton, ce permite păstrarea laptelui sau a altor lichide perisabile pentru mai mult de şase luni, fără a necesita depozitarea în frigider sau adaosul de conservanţi.
Institutul Internaţional pentru Tehnologii Alimentare a declarat tehnologia prelucrării aseptice ca fiind "cea mai importantă inovaţie a secolului 20 în domeniul industriei de profil".