Producătorul român de cosmetice Farmec Cluj-Napoca a înregistrat în primul trimestru venituri de 24,4 milioane lei (5,8 milioane euro), cu 15,6% mai mari decât în aceeaşi perioadă a anului trecut, pe fondul creşterii vânzărilor de produse din gama Gerovital. "Al doilea trimestru al anului a început de asemenea sub auspicii bune pentru noi, şi ne aşteptăm ca produsele de îngrijire specifice sezonului de vară să impulsioneze şi mai mult vânzările Farmec", a declarat directorul general al Farmec Cluj-Napoca, Mircea Turdean, citat de Mediafax.
Pentru 2011, compania estimează o majorare cu 7,6% a cifrei de afaceri, la 103,2 milioane lei, şi cu 31% a profitului net, la 6,78 milioane lei. În 2010, Farmec a avut vânzări de 95,9 milioane lei (22,8 milioane euro), în creştere cu 10%.
Portofoliul Farmec cuprinde peste 400 de produse, atât pe segmentul cosmeticelor, cât şi pe cel de curăţenie şi îngrijire a locuinţei.
Anul trecut, producătorul şi-a extins prezenţa în Ungaria, prin intermediul magazinelor Drogerie Markt şi Auchan, şi vizează reţelele de retail din Polonia, Ucraina şi Republica Moldova.
În prezent, compania exportă în peste 30 de ţări.
În 2011, Farmec are în plan să fuzioneze prin absorbţie cu producătorul de ambalaje Farmec Plast, la care este acţionar majoritar, pentru reducerea cheltuielilor, îmbunătăţirea fluxului de numerar şi reducea costurilor cu ambalajele.
Farmec Cluj-Napoca a fost privatizată în anul 1995, prin metoda MEBO, şi are capital românesc, singurul acţionar fiind PAS Farmec. Printre mărcile companiei se numără Gerovital H3 Evolution, Gerovital H3 prof. dr. Ana Aslan, Gerovital Plant, Aslavital şi Farmec.