Veniturile Orange România au scăzut, în primul semestru, cu 2%, la 448 milioane euro, de la 457 milioane euro în primele şase luni din 2011, din cauza efectului reducerii tarifelor de interconectare, în timp ce numărul abonaţilor a urcat 83.000 în acest an, depăşind 4 milioane, a anunţat compania. Încasările companiei s-au îmbunătăţit cu 0,3% după excluderea efectului reducerii tarifelor de interconectare, datorită creşterii numărului clienţilor cu abonament.
Jean-François Fallacher, CEO Orange România, a declarat: "Veniturile noastre înainte de efectul diminuării tarifelor de interconectare sunt în creştere faţă de prima jumătate a anului 2011, ca rezultat al iniţiativelor noastre comerciale, al investiţiilor susţinute şi al performanţelor echipei noastre. Ca şi până acum, ne-am dorit să oferim clienţilor o experienţă personalizată în funcţie de necesităţile lor de comunicare. Vom continua să investim astfel încât să asigurăm cea mai bună experienţă de utilizare a serviciilor noastre şi să rămânem în continuare în topul preferinţelor clienţilor".
Orange a înregistrat în prima jumătatea a anului o reevaluare în sens negativ de 159 milioane euro a fondului comercial şi a activelor fixe legată de operaţiunile din România, din cauza deteriorării condiţiilor economice, potrivit unui raport prezentat joi de grupul francez.
În trimestrul al doilea, veniturile Orange pe piaţa românească au coborât la 228 milioane euro, de la 235 milioane euro în perioada corespunzătoare a lui 2011. Raportat la primul trimestru al anului, veniturile companiei au urcat cu 4%.
Orange România avea 10,046 milioane clienţi la jumătatea anului, faţă de 10,262 milioane la sfârşitul lui 2011, respectiv 10,112 milioane la finele primului semestru al anului trecut. Numărul abonaţilor a depăşit 4 milioane, cu 83.000 mai mulţi decât la sfârşitul anului trecut.
La finele lunii iunie, numărul utilizatorilor serviciilor de date mobile a crescut la peste 3,5 milioane, iar traficul de date realizat în reţeaua companiei de pe smartphone-uri şi tablete a crescut de aproape 3 ori, notează Orange în comunicat.
Venitul mediu anualizat pe utilizator era de 82 de euro la finele lunii iunie, iar încasările din servicii de internet mobil totalizează 19,6% din veniturile din servicii ale companiei.
Orange este cel mai mare operator de telecomunicaţii mobile din România, după numărul clienţilor. Principalii competitori ai companiei sunt Vodafone România şi Cosmote, parte a grupului elen OTE, care deţine şi Romtelecom.