Cota de piaţă a Viessmann este în prezent de 12,5 procente în categoria centralelor de apartament şi de 17 procente la centralele murale în condensaţie, cu puteri mai mari de 24kW. Valoarea totală a pieţei de echipamente termice - atât pentru sectorul rezidenţial cât şi pentru construcţii industriale şi civile - se ridică la circa 250 milioane de euro în 2008. Viessmann România este lider de piaţă pe categoriile de centrale cu putere medie şi mare, având o cotă de 33 de procente la capitolul cazane de pardoseală cu arzător, destinate preponderent aplicaţiilor civile şi industriale.
În ceea ce priveşte tehnologiile neconvenţionale, Viessmann deţine 35 de procente din piaţa de pompe de căldură. Viessmann oferă şi soluţii termice pe bază de panouri solare, reuşind să comercializeze în 2008 aproximativ 3000 mp, dintr-o piaţă de aproximativ 10.000 mp.
La nivelul anului 2008, businessul Viessmann a atins o cifră de afaceri de 44 milioane de euro. "Pentru prima jumătate a unui an de criză, cum este 2009, am realizat o cifră de afaceri mai mică cu circa 40% faţă de perioada similară a anului trecut. Trebuie luat în considerare că sezonul centralelor termice începe practic din a doua jumătate a anului, pentru care am pregătit atât produse noi, dar şi preţuri competitive adaptate la piaţă, cu tehnologii şi tehnicalitate de top", adaugă directorul general al Viessmann.
Piaţa centralelor termice este segmentată pe 7 categorii distincte de produse: microcentrale convenţionale de apartament, microcentrale murale în condensaţie de putere medie (pentru case şi vile), cazane pe combustibil solid (lemn), cazane de pardoseală în condensaţie (pentru construcţii civile mai mari şi industriale), cazane cu arzător şi cameră de ardere presurizată de putere mare şi pompe de căldură şi colectori solari (tehnologii neconvenţionale). "Deşi reprezintă aproximativ 10 procente din valoarea businessului nostru, tehnologiile neconvenţionale reprezintă un plus valoare a companiei noastre, care ne ajută să fim prezenţi pe toate categoriile importante de soluţii de încălzire, dar şi pe cele de nişă", precizează reprezentantul Viessmann.
În prezent soluţiile destinate retailului reprezintă 45 de procente din valoarea businessului Viessmann, la egalitate cu cele pentru sectorul industrial şi construcţii civile de mari dimensiuni.
Compania Viessmann este prezentă pe piaţa din România din 1998, ca reprezentanţă oficială a companiei germane cu acelaşi nume. Grupul Viessmann este unul dintre liderii internaţionali în producerea sistemelor de încălzire. Compania înfiinţată în Germania în anul 1917 de către Johann Viessmann, este condusă în prezent de dl. Dr. Martin Viessmann, nepotul fondatorului. Cifra de afaceri a companiei a atins anul trecut.1,7 milliarde euro.
Viessmann numără în prezent peste 8.600 de angajaţi şi este unul dintre principalii producători de echipamente de încălzire la nivel mondial şi deţine în Europa cel mai bine vândută marcă de cazane de pardoseală. În România, Viessmann are 70 de angajaţi.
• Viessmann lansează a patra generaţie a microcentralei de apartament Vitopend 100-W
Viessmann lansează a patra generaţie a microcentralei de apartament Vitopend 100-W, cu putere nominală de 24KW, valoarea consacrată pentru retailul românesc. Centrala este destinată locuinţelor şi este adusă pe piaţă de Viessmann pentru a înlocui modelul comercializat în prezent prin cei peste 800 de parteneri activi ai companiei.
"Deşi este un an al preţului, noi mizăm pe calitate, tehnologie şi pe puterea consacrată a brandului. Ne-am orientat strategia de piaţă în acest an atipic, mizând pe produse noi şi tehnologii înalte cu care ne vom creşte cota de piaţă", declară Olimpiu Achim, director general Viessmann România.
• În urmă cu trei ani,
• Viessman intenţiona să deschidă o fabrică la Braşov
Directorul general al Viessman România, Olimpui Achim, a anunţat, recent, că firma germană a avut în plan, în urmă cu trei ani, să construiască o fabrică de centrale termice la Braşov. Compania germană chiar achiziţionase un teren de patru hectare la Braşov. Ulterior, nemţii au decis să retehnologizeze fabrica din Germania, investind, totodată, şi în extinderea acesteia, renunţând, astfel, la fabrica din România.
Compania Viessman România a avut anul trecut afaceri de 40 de milioane de euro şi estimează o scădere a acestora în 2009 cu cel mult 35%.
Ovidiu Vrânceanu,Braşov