Distribuitorul de echipamente termice "Viessmann România" mizează pe afaceri în creştere cu 10% în 2010, la 26,4 milioane euro, influenţate pozitiv, printre altele, de lansarea de tehnologii noi şi interesul consumatorilor pentru surse de energie regenerabilă. "Ca urmare a noilor tehnologii lansate anul acesta, a modificărilor de preţ care vor avea loc pe piaţa gazelor sau a interesului românilor pentru energiile regenerabile, sprijinit şi legislativ, noi mizăm pe o creştere de zece procente a cifrei noastre de afaceri în 2010", a declarat directorul general al "Viessmann România", Olimpiu Achim, citat de Mediafax.
Compania, parte a grupului german "Viessmann", susţine că piaţa de echipamente termice destinate retailului a scăzut cu 40% anul trecut, la 100 milioane de euro, dar estimează că vânzările de profil vor creşte cu 10% în 2010. "Începutul de an a fost complicat pentru întreaga piaţă, însă lucrurile au început să se mişte bine din al doilea trimestru", a afirmat Achim.
Pentru a dinamiza vânzările, "Viessmann" va lansa o nouă generaţie de microcentrale murale în condensaţie pe combustibil gazos. Microcentralele sunt destinate în primul rând uzului casnic, preponderent proprietarilor din sectorul rezidenţial, dar şi unor aplicaţii din sectorul civil, precizează compania. Achim a subliniat: "2009 a fost categoric un an al preţului, iar 2010 urmează acelaşi scenariu, însă lucrurile s-au dinamizat. Ne-am orientat strategia de piaţă mizând atât pe campanii promoţionale cât mai atractive pentru consumatorul final, cât şi pe produsele noi care au căutare în piaţă".
Distribuitorul de echipamente termice se aşteaptă la o uşoară reconfigurare a cererii pe zona de centrale cu combustibil solid în perioada următoare, ca urmare a unor modificări de preţ care ar putea avea loc pe piaţa gazelor. Compania susţine că o altă direcţie de creştere a pieţei o constituie zona de sisteme de încălzire cu resurse regenerabile. "În contextul adoptării unei forme funcţionale a programului naţional < Casa Verde >, de subvenţionare a instalaţiilor solare şi a pompelor de căldură achiziţionate de persoanele fizice, este de aşteptat să avem în scurt timp un feed-back pozitiv", a completat Achim.
Soluţiile destinate retail-ului reprezintă 50% din vânzările companiei, 35% din afaceri sunt generate de produsele pentru sectorul industrial şi al construcţiilor civile de mari dimensiuni, iar diferenţa este acoperită de cele care utilizează energii regenerabile.