Marea Britanie va interzice vânzarea automobilelor alimentate cu benzină şi motorină, dar şi pe cele hibride începând cu 2035, cu cinci ani mai devreme decât era planificat, în încercarea de a reduce poluarea aerului. Această acţiune ar putea anunţa sfârşitul motorului cu ardere internă care a dominat lumea de peste un secol, informează Reuters.
Primul-ministru, Boris Johnson, încearcă să folosească anunţul privind interzicerea autovehiculelor care folosesc combustibil poluant pentru a creşte acreditările de mediu ale Regatului Unit după ce l-a concediat pe şeful unei Conferinţe privind schimbările climatice din Glasgow U.N., conferinţă cunoscută sub numele de COP26.
"Trebuie să ne ocupăm de emisiile noastre de CO2, şi de aceea Marea Britanie vrea să ajungă la zero emisii cât mai curând posibil, pentru a da un exemplu pozitiv şi altor ţări - asta ne dorim să fie tema principal abordată în cadrul conferinţei pe care o vom organiza la Glasgow", a declarat Johnson ieri la un eveniment de lansare pentru COP26 în cadrul London Museum of Science, alături de naturalistul David Attenborough.
Summit-ul COP26, care va dura două săptămâni este considerat un moment de adevăr pentru Acordul de la Paris din 2015 pentru combaterea încălzirii globale, cu responsabilitatea de a convinge marile ţări poluante să accepte reduceri de emisii mai ambiţioase.
Marea Britanie s-a angajat să ajungă la zero net emisii până în 2050, dar Rebecca Newsom, şefa Greenpeace din Marea Britanie, a declarat că Johnson trebuie să ia măsuri mai largi decât "curăţarea transportului".
"Avem nevoie de o regândire completă a modului în care ne alimentăm economia, ne construim casele, ne mişcăm sau ne creştem mâncarea", a spus ea.
Demersurile făcute de Marea Britanie oferă o victorie importantă maşinilor electrice, iar dacă măsurile propuse de Regatul Unit vor fi implementate de mai multe ţări, bogăţia producătorilor de petrol ar putea fi serios afectată. Totodată, atât industria auto, cât şi unul dintre principalele simboluri ale capitalismului din secolul XX - automobilul în sine, ar putea fi transformate.
Ţările şi oraşele din întreaga lume au anunţat că intenţionează să renunţe în totalitate la vehiculele diesel în urma scandalului de emisii Volkswagen din 2015, iar UE introduce reguli mai dure privind dioxidul de carbon.
Primarii din Paris, Madrid, Mexico City şi Atena au spus că intenţionează să interzică vehiculele diesel din centrele oraşului până în 2025. Franţa se pregăteşte să interzică vânzarea de maşini cu combustibil fosil până în 2040, iar parlamentul norvegian şi-a stabilit un obiectiv neobligatoriu ca până în 2025 toate automobilele să fie cu emisii zero.
Totodată, planul autorităţilor din Amsterdam prevede ca începând din acest an anumite vehicule diesel să fie interzise din centrul oraşului. Începând cu anul 2022, autobuzele şi autocarele vor fi permise în centrul oraşului numai dacă au motoare electrice sau cu hidrogen, iar până în 2030, toate mijloacele de transport din oraş trebuie să fie fără emisii.
• Vehicule Electrice
În timp ce unii producători auto întâmpină probleme să contrabalanseze sfârşitul motorului cu combustie, alţii au îmbrăţişat un viitor în care vehiculele electrice prevalează.
Interdicţia impusă de autorităţi reprezintă o ameninţare pentru locurile de muncă germane, întrucât Marea Britanie este cea mai mare piaţă mondială de export pentru producătorii de maşini, reprezentând aproximativ 20% din vânzările globale, iar maşinile electrice necesită mai puţin timp pentru a fii construite decât variantele cu combustie sau hibride.
Modelele diesel şi pe benzină reprezintă în continuare 90% din vânzările din Marea Britanie, iar potenţialii cumpărători de modele mai ecologice sunt îngrijoraţi de disponibilitatea limitată a punctelor de încărcare, gama anumitor modele şi costuri.
Guvernul britanic a informat anul trecut că a oferit un plus de 2,5 milioane de lire sterline (3,25 milioane dolari) pentru a finanţa instalarea a peste 1.000 de puncte noi de încărcare pentru vehicule electrice pe străzile rezidenţiale. De asemenea, a oferit finanţări pentru dezvoltarea tehnologiei vehiculelor electrice.
1. Automobil electric versus automobil motorizat benz
(mesaj trimis de Radu în data de 09.02.2020, 22:03)
Informații înșelătoare!
Interdicții zonale, eventual în centrul marilor orașe sau în alte zone protejate,unde există transport public adecvat.Vă imaginați TIR-uri așteptând la rând la stații de încărcare, apoi așteptând încă 10-15 ore până se încarcă acumulatorii? Si asta când plinul unui rezervor de carburant îl faci în 15-20 de minute? Soluția electrică e bună pentru cucoane,sa meargă la mall sau la coafor.