Compania de telefonie Vodafone continuă să domine clasamentul brandurilor din telecomunicaţii, potrivit unui studiu întocmit de Reval Marketing Research, cu susţinerea Smart Corporation.
Potrivit cercetării BrandRate, persoanele intervievate au plasat Vodafone pe prima poziţie a topului în privinţa comunicării, cu un procent de 13,01% (în scădere de la 13,78%), poziţia secundă revenind companiei Orange (10,67%), iar pe locul trei se află grecii de la Cosmote, cu o cotă de 8,41%.
În ceea ce priveşte percepţia asupra raportului calitate-preţ, Cosmote este lider absolut pe domeniul telecomunicaţii, înregistrând chiar o importantă creştere la nivel valoric, de la un indice de 11,35%, la prima ediţie, la 14,62 la cea de-a doua. Compania Vodafone staţionează pe locul doi în privinţa raportului calitate-preţ, cu un indice de 11,94%, faţă de 10,91%, cât a înregistrat la prima ediţie. Brandul Orange coboară o poziţie, de pe locul trei pe patru, deşi avea un indice mai mare în comparaţie cu ediţia precedentă a studiului, respectiv 10,86%, faţă de 4,39%. Cea mai mare creştere valorică a înregistrat-o RDS, ocupanta locului trei, cu un salt de la 3,96%, la 11,88%.
Potrivit studiului Reval Marketing Research, Vodafone este brandul cel mai recomandat de către repondenţi, deşi procentul rezultat în partea a doua a studiului este în scădere - de la 19,69%, 15,41%. Orange şi Cosmote completează ierarhia primelor trei locuri, ambele mărci înregistrând creşteri importante în plan valoric - de la 6,85%, la 11,91%, respectiv de la 2,62%, la 9,52%.
RDS se menţine pe poziţia a patra în clasamentul RecommendationRate, cu o creştere a indicelui de la 0,62 la 9,11%.