Constructorul auto german "Volkswagen" AG, cel mai mare din Europa, ar putea elimina 20.000 de locuri de muncă în următorii trei ani, conform planului de reorganizare a companiei. "Volkswagen" a raportat o creştere importantă a cîştigurilor sale în 2005, datorită cererii mari pentru noile modele lansate, dar şi a reducerii cheltuielilor. Cîştigurile nete ale "Volkswagen" au crescut cu 62% anul trecut, la 1,12 miliarde de euro (1,3 miliarde de dolari) sau 2,90 euro/acţiune, comparativ cu cele 693 milioane de euro sau 1,79 euro/acţiune în 2004. Profitul anunţat de producătorul auto depăşeşte aşteptările analiştilor, respectiv 908 milioane de euro. Vînzările "Volkswagen" au sporit cu 7,1% în 2005, ajungînd la 95,3 miliarde de euro. În Europa, vînzările companiei au crescut cu 2,4% în ultimul trimestru din 2005, la 661.169 unităţi, iar în SUA - cu 4,2%, la 84.619 vehicule.
Directorul executiv al companiei, Bernd Pischetsrieder, a decis, anul trecut, să introducă pe piaţă noi modele (Passat Sedan şi Audi A4 de lux), intenţionînd totodată să diminueze cheltuielile societăţii cu 3,1 miliarde de euro, ca să majoreze profitul.