Volkswagen nu intenţionează să dezvolte o nouă generaţie de motoare cu combustie pentru legendara sa maşină Golf, a declarat duminică directorul general al mărcii, Thomas Schaefer, pentru publicaţia Automobilwoche, marcând un capăt de drum pentru un model aflat în vânzare din 1974, informează news.ro.
Golf 8, aflat în prezent în producţie, va fi ultima versiune de motor cu ardere internă a maşinii hatchback, cu încă o serie de actualizări aşteptate anul viitor.
"Cu asta, maşina este pregătită până la sfârşitul deceniului. Apoi trebuie să vedem cum se dezvoltă acest segment", a spus Schaefer.
"Dacă lumea se va dezvolta complet diferit decât se aştepta până în 2026 sau 2027, am putea dezvolta un vehicul complet nou - dar nu cred că se va întâmpla. Până acum nu este de aşteptat", a adăugat el.
Decizia Volkswagen de a nu investi în modernizarea Golf, cea mai bine vândută maşină din Europa de zeci de ani, este un semn al schimbării investiţiilor realizate de producătorul de automobile, de la reutilarea motoarelor cu ardere la reducerea costurilor vehiculelor electrice.
Marca Volkswagen, parte a Grupului Volkswagen, vizează ca până în 2030, 80% din vînzările sale din Europa să fie de maşini electrice şi 55% în America de Nord.
Grupul vizează ca în acelaşi interval 50% din vehiculele comercializate la nivel mondial să fie electrice.
Producătorul auto intenţionează să păstreze numele Golf pentru un viitor model electric, care ar urma să fie lansat în 2028 cel mai devreme, a spus Schaefer.
Compania urmează să lanseze 10 noi modele electrice până în 2026, inclusiv o maşină electrică cu baterie, cu un preţ de sub 25.000 de euro (27.000 USD).
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 03.04.2023, 10:18)
"Decizia Volkswagen de a nu investi în modernizarea Golf, cea mai bine vândută maşină din Europa de zeci de ani"...acei "zeci de ani" au fost pana anul trecut...Anul acesta a VW Golf a cazut pe locul 5, primul loc fiind ocupat de Tesla Model Y
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 03.04.2023, 11:25)
VW au spus ca se concentreaza pe o masina mai mica dc Tesla pt Europa, electrica de 25000 euro, cv intre Golf si Polo. Dc reusesc, pun pariu ca vor intrece Tesla la vanzari(nu de alta dar o Tesla depaseste 43.000)
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 03.04.2023, 16:29)
Te inseli ingrozitor. Dar nu este de mirare cu trotinestii useristi teslari care habar nu au ca tesla lor polueaza la fel de mult ca o fosila si devine valoare zero atunci cand lovesc masina in parcare.... ca deh,,.... bateria li-ion este nerefolosibila...
Clasamentul in 2022 este:
Peugeut 208
Dacia Sandero
VW T-Roc
VW Golf
Toyota Yaris
The Peugeot 208 (+4.8%) ends 14 consecutive years of VW Golf domination and takes ch arge of the European ch arts for the first time in the nameplate’s history. The 208 led the monthly ch arts in April, May, June and October. The Dacia Sandero (+1.4%) also steps up one spot to a best-ever 2nd place and topped the monthly ch arts in January. The VW T-Roc (-3.2%) also breaks its ranking record at #3, up 3 spots on 2021. It was #1 in July and August, the first time this happened for the nameplate. Leader since 2008 without interruption, the VW Golf (-13.9%) endures the biggest fall in the Top 10 and drops three spots to #4, it still ranked #1 in February. The Toyota Yaris (-4.2%) is up two spots to an all-time high #5 and the Fiat 500 (+6%) is up four to a record 6th place. Notice also the Hyundai Tucson (+0.5%) up six spots to #8 and the Dacia Duster (+1.4%) also up six to #10. The Tesla Model Y (+423.5%) is up to #14 for the year and remarkably topped the ch arts in September, November and December. Finally the Tesla Model 3 (-35.3%) is down to #33 but was #1 in March and #2 in December.
1.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 03.04.2023, 19:46)
In cazul tau cititul nu este echivalent cu priceputul:-)...Eu vorbeam de anul acesta, dar tu ca orice mujic esti ancorat in trecut
Best-selling cars in Europe so far in 2023
------------------------ -------------------
The Tesla Model Y topped the ch arts in February, ahead of the Dacia Sandero and Peugeot 208
1. Tesla Model Y, 18,446 sales, +173% year on year
2. Dacia Sandero, 18,431 sales, +40% year on year
3. Peugeot 208, 16,180 sales, +10% year on year
4. Volkswagen T-Roc, 15,760 sales, +68% year on year
5. Opel/Vauxhall Corsa, 15,120 sales, +29% year on year
6. Toyota Yaris Cross, 14,772 sales, +54% year on year
7. Dacia Duster, 14,038 sales, +33% year on year
8. Abarth/Fiat 500, 13,542 sales, +35% year on year
9. Volkswagen Golf, 13,399 sales -11% year on year
10. Skoda Octavia, 12,296 sales, +14% year on year
2. Hahaha
(mesaj trimis de wes în data de 03.04.2023, 13:44)
Good luck!