Piaţa de eCommerce din România ar putea creşte anul acesta cu aproximativ 30%, pe fondul încrederii mai mari a consumatorilor români în comerţul online şi a creşterii puterii de cumpărare, potrivit estimărilor VTEX, furnizor global de soluţii eCommerce în cloud pentru companii mari.
Ponderea clienţilor din generaţia Millennials devine tot mai mare în numărul total de clienţi care comandă online, acesta fiind, de asemenea, unul dintre factorii importanţi de creştere a pieţei de comerţ electronic din România, se arată într-un comunicat de presă, remis astăzi, Redacţiei noastre.
"Retailerii din România care identifică şi adoptă această mentalitate, specifică pieţelor mature, vor avea un avantaj competitiv uriaş şi şanse mari de a se evidenţia şi a atrage, astfel, mai mulţi clienţi", spune Rafael Campos, Sales VP pentru Europa la VTEX, conform comunicatului.
Piaţa poate avea însă un avans şi mai mare, influenţat direct de nivelul investiţiilor în tehnologie. În prezent, magazinele online locale investesc mai puţin de 2% din venituri în tehnologie, cu mult sub media de 7%, cât este la nivel mondial. Ponderea de 2% va creşte în perioada următoare, în condiţiile în care magazinele online cresc bugetele de investiţii în tehnologie pentru a majora ratele de conversie şi vânzările, mai informează comunicatul.