"Yahoo!" Inc., deţinătorul celui de-al doilea motor de căutare pe Internet, ca popularitate, a înregistrat un profit net de 141,4 milioane de dolari în trimestrul al doilea din 2009, faţă de 131,2 milioane de dolari anul trecut, însă estimează că vânzările sale nu se vor ridica la nivelul aşteptărilor analiştilor în trimestrul următor, din cauza reducerii bugetelor de publicitate ale companiilor.
"Yahoo" mizează pe vânzări de 1,45 - 1,55 miliarde de dolari în trimestrul care a început la 1 iulie, după ce, în perioada aprilie - iunie, acestea au fost de 1,14 miliarde dolari. Analiştii estimează vânzări de 1,56 miliarde de dolari pentru trimestrul curent.
Compania se confruntă cu o scădere drastică a cheltuielilor pentru publicitatea online şi cu o competiţie acerbă din partea "Google" Inc., care are cel mai popular motor de căutare online.
"Yahoo" a încercat să-şi mărească profitul prin disponibilizări şi închiderea unora dintre paginile de internet deţinute. De asemenea, săptămâna aceasta şi-a reconfigurat pagina principală de web, ca să atragă mai mulţi utilizatori