Telemobil (Zapp) consideră nelegale normele impuse de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) pentru modificarea contractului clienţilor şi a decis contesarea lor din raţiuni tehnice şi comerciale, au declarat joi, pentru NewsIn, persoane apropiate companiei.
"Renunţarea la plata în avans a abonamentelor reprezintă un risc financiar mare pentru companie, risc pe care nu suntem dispuşi să ni-l asumăm", au declarat surse din interiorul Telemobil. Zapp a trimis mai multe variante de contracte Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor şi aşteaptă reacţia acestora cu privire la modificările aduse, potrivit aceloraşi surse.
ANPC impune operatorilor economici includerea în contracte a momentului începerii şi cel al încetării contractului, cu posibilitatea denunţării unilaterale, cu un preaviz de 30 de zile, fără taxe suplimentare, precum şi a modalităţilor de executare, suspendare sau încetare a serviciului prestat: termene, notificări, condiţii.
De asemenea, ANCP consideră necesară notificarea în scris, cu 30 de zile înainte de data pentru care a fost încheiat contractul al cărui termen de valabilitate se prelungeşte în mod automat, precum şi notificarea în scris a consumatorilor cu minimum zece zile înainte de întreruperea furnizării serviciului respectiv.
Contractele trebuie să menţioneze modalitatea de penalizare pentru operatorii economici, în cazul în care aceştia nu respectă termenele sau parametrii de calitate privind furnizarea serviciului respectiv, dar şi modalitatea de plată a serviciilor furnizate, cu menţionarea în mod clar şi neechivoc a preţurilor şi tarifelor ce trebuie achitate de către consumatori, cum sunt: termenele de plată, reduceri din factură corespunzător perioadei în care serviciul nu a fost furnizat din culpa operatorului economic, întârzieri la plată, procente de penalitate.
Furnizorii de servicii vor trebui în egală măsură să ofere informaţii despre perioada de graţie, în situaţiile în care aceasta se acordă, precum şi informaţii complete despre taxe, dobânzi, comisioane, garanţii, penalităţi, despăgubiri, rate, în funcţie de natura serviciului prestat, sau informaţii complete despre condiţiile de acordare a creditului, condiţiile de depozit, condiţiile de leasing, condiţiile de asigurare, după caz.
Furnizorii de servicii financiare, colectare a deşeurilor, gaze naturale, telefonie fixă, mobilă şi Internet, electricitate, alimentare cu apă şi canalizare, energie termică, servicii de televiziune prin cablu care nu au modificat clauzele contractelor preformulate riscă amenzi de până la 5.000 lei.