Explozia video, personalizarea în reţelele sociale ("social media") şi marketingul de proximitate sunt principalele tendinţe în relaţia consumatorului cu marca (brandul), evidenţiate de raportul agenţiei de comunicare media ZenithOptimedia, din care face parte Zenith România.
Astfel, potrivit unui comunicat trimis astăzi redacţiei, pentru că unii consumatori au renunţat definitiv sau parţial la televizor, materialele video de pe Internet sunt pe cale să devină o alternativă căutată a televiziunii. De asemenea, ajutaţi de mărci, oamenii vor avea un control mai mare asupra modului în care îşi pot crea listele de aprecieri, precum şi în identificarea celor care le recomandă.
"Onestitatea şi autenticitatea în comunicarea din social media sunt deja atribute esenţiale în comunicarea de brand şi dezvoltarea unei relaţii de încredere cu consumatorii", punctează Zenith România.
La rândul lui, marketingul de proximitate va fi ridicat la un nou nivel, prin popularizarea unui radiotransmiţător de putere redusă, care trimite semnale Bluetooth cu informaţii în timp real către smartphone-urile consumatorilor.
Altă tendinţă este aşa-numitul "brand storytelling", agenţia de comunicare explicând: "Poveştile spuse de branduri pot deveni tot mai captivante, odată cu integrarea diferitelor tipuri de media, puse la dispoziţie de noile tehnologii interactive. Consumatorii vor beneficia de o integrare perfectă a conţinutului pe diferitele tipuri de dispozitive".