Piaţa bancară românească devine din ce în ce mai digitală, iar pe acest segment am înregistrat, în 2019, un număr de 640.000 de utilizatori pe mobile banking şi internet banking, a declarat, joi, într-o conferinţă de presă, Francois Bloch, director general al BRD Groupe Societe Generale.
Francois Bloch a spus:"În linie cu programul nostru de transformare a modelului de afaceri, am accelerat investiţiile în inovaţia digitală pentru a oferi clienţilor o experienţă îmbunătăţită. Spre exemplu, pentru companii, am lansat o nouă aplicaţie de mobil pentru cash management şi oferim acces facil la soluţiile de factoring şi trade finance. Pentru clienţii retail, îmbunătăţirea continuă a soluţiilor de bancă la distanţă a condus la o creştere de două cifre a ratei de adopţie şi a volumului de tranzacţii pe canalele digitale. Piaţa bancară devine din ce în ce mai digitală şi avem 640.000 de utilizatori pe mobile banking şi internet banking, înregistraţi anul trecut. Trebuie să îmbunătăţim şi să adăugăm mai multe funcţionalităţi la platforma noastră digitală. Cred că este important ca, atunci când vorbim despre digital, să ne gândim şi ce se întâmplă în back office, nu doar în front office. Avem clienţi care vor să consume produse bancare prin outlet-uri, prin centrele de contact, prin ATM-uri. Avem noi idei şi le vom lansa pe viitor, iar ponderea investiţiei noastre este la fel de importantă atât pe partea de front office, cât şi pe back office".
De altfel, din datele incluse în raportul privind Situaţia financiară consolidate, publicat joi de Grupul bancar, reiese faptul că volumul de tranzacţii realizate prin intermediul canalelor electronice s-a majorat, anul trecut, cu 24% în comparaţie cu anul 2018.
La rândul său, Radu Topliceanu, director general adjunct retail în cadrul BRD, a punctat faptul că, în 2019, a fost înregistrată o creştere de 25% în privinţa numărului de banking point.
BRD Groupe Societe Generale a înregistrat, în 2019, un profit net în scădere la 1,499 miliarde de lei, acelaşi trend fiind consemnat şi de bancă, care a raportat un rezultat de 1,528 miliarde de lei, arată rezultatele financiare publicate joi.
La 31 decembrie 2018, Grupul afişa un profit de 1,563 miliarde de lei, iar banca un rezultat net de 1,546 miliarde de lei.
Pe durata anului trecut, creditele şi avansurile acordate clientelei au urcat la 30,293 miliarde de lei la nivel de grup (29,467 miliarde de lei numai banca) în timp ce depozitele clientelei s-au cifrat la 45,899 miliarde de lei (46,039 banca), la sfârşitul anului trecut.
BRD Groupe Societe Generale avea active totale de 57,770 miliarde de lei (55,853 miliarde de lei banca) şi datorii totale de 49,586 miliarde de lei (47,957 miliarde de lei banca).
Veniturile operaţionale la nivel de Grup s-au situat la 3,267 miliarde de lei la 31 decembrie 2019, din care 3,170 miliarde de lei au fost raportate de bancă. Veniturile nete din dobânzi s-au cifrat la 2,150 miliarde de lei la nivel de grup (2,023 miliarde de lei banca).
Cheltuielile operaţionale au fost de 1,677 miliarde de lei (1,580 miliarde de lei banca).
Profitul operaţional al BRD Groupe Societe Generale a coborât la 1,592 miliarde de lei, la sfârşitul anului trecut, în timp ce banca a raportat suma de 1,589 miliarde de lei.