ProSiebenSat.1 Media" AG, cea mai mare companie de televiziune din Germania, va cumpăra "SBS Broadcasting Group" pentru aproximativ 3,3 miliarde de euro (4,4 miliarde de dolari), devenind astfel o provocare pe piaţa europeană la adresa liderului "RTL Group".
Achiziţia va fi realizată la începutul lunii viitoare, potrivit oficialilor companiei germane, care nu au oferit detalii privind numărul de acţiuni cumpărate sau dacă preţul tranzacţiei include şi asumarea datoriilor.
Conducerea "ProSieben" declară că achiziţia va da naştere unui grup care va avea peste 77 milioane de telespectatori, în peste 13 ţări din Uniunea Europeană, unde va fi numărul doi pe segmentul TV. Compania îşi va reduce astfel, semnificativ dependenţa, de piaţa germană.
Noua entitate, denumită tot "ProSiebenSat.1 Media", va avea sediul în München, iar directorul executiv al SBS, Patrick Tillieux, se va alătura consiliului executiv al "ProSieben". "ProSieben" şi SBS vor avea 24 de canale TV fără plată, 24 cu plată şi 22 de posturi radio.
Firma americană de investiţii KKR şi cea britanică "Permira" au decis, în decembrie 2006, să preia 50,5% din "ProSiebenSat.1" pentru 3,1 miliarde de euro. Compania "SBS Broadcasting" a fost cumpărată de KKR şi "Permira" în 2005, pentru aproximativ 1,9 miliarde de euro. Oficialii KKR şi "Permira" au declarat că vor combina societatea de televiziune cu SBS, la care deţin pachetul majoritar.
În urma tranzacţiei, "ProSieben" va avea acces la pieţe cu o creştere rapidă, precum Scandinavia, Ungaria şi România, unde SBS deţine companii de televiziune. În ţara noastră, SBS are în proprietate PrimaTV şi postul de radio Kiss FM.
Compania olandeză "Telegraaf Media Groep" NV, care deţine 20% din "SBS Broadcasting", are o opţiune prin care poate să reinvestească în noul grup.
"ProSiebenSat.1 Media" este una dintre cele mai mari companii media din Germania şi deţine mai multe canale TV, printre care ProSieben, Sat.1, N24 şi Kabel1.
"SBS Broadcasting" este unul dintre cele mai mari grupuri media din Europa şi controlează mai multe televiziuni comerciale, canale pay-TV, posturi de radio şi publicaţii.
Cea mai mare companie de televiziune din Europa este RTL. Aceasta a realizat vânzări de 5,64 miliarde de euro anul trecut, potrivit cifrelor agenţiei Bloomberg. Compania este cea mai profitabilă divizie a grupului german "Bertelsmann" AG, cel mai mare trust media din Europa.