Cea de-a noua ediţie Internetics a strâns peste 240 de lucrări înscrise, în intervalul 1 septembrie - 15 octombrie, sub umbrela celor trei categorii principale de concurs - "Site-uri, microsite-uri şi bloguri de promovare", "Best use of" şi "Campanii interactive", anunţă un comunicat al Millenium Communications, iniţiatoarea acestui proiect.
Cu o structură, juriu şi criterii noi, Internetics se repoziţionează anul acesta ca un festival de branding, marketing şi advertising online. Festivalul pune accentul pe soluţiile de comunicare oferite de agenţii clienţilor în contextul actual al pieţei. Scopul festivalului este de a creşte piaţa de comunicare online din România şi de a promova ideile creative şi strategice, specifică comunicatul.
Raluca Băilescu, director de proiecte Millenium Communications, declară: "În ciuda crizei, participările la ediţia de anul acesta, în creştere faţă de anul trecut, confirmă previziunile sfârşitului de an 2008 care vorbeau despre o creştere a pieţei de online în 2009 şi un interes crescut al marilor advertiseri pentru online-ul românesc ca mediu de comunicare. În ceea ce priveşte numărul de agenţii înscrise în cursa pentru trofeele Internetics, cred că avem în faţă una dintre cele mai echilibrate competiţii".
Categoria "Site-uri, microsite-uri şi bloguri de promovare" a atras cele mai multe înscrieri, respectiv 141 de lucrări, în timp ce categoria "Best use of" a reunit 56 de lucrări, iar "Campanii interactive" a înregistrat 46 de înscrieri spre jurizare.
Cele mai disputate secţiuni de concurs anul acesta sunt: "Site-uri, microsite-uri şi bloguri de promovare pentru Retail şi comerţ electronic" (25 de înscrieri), "Site-uri de promovare Corporate (22 de înscrieri) şi Best use of Banners, la egalitate cu Site-uri, microsite-uri şi bloguri de promovare la categoria Călătorii, divertisment, timp liber (19 înscrieri). Best use of social media, categoria introdusă în premieră la Internetics 2009, a înregistrat 9 înscrieri.
Juriul Internetics 2009 este format din: Alin Zăinescu (StatusPimp), Beatrice Daniş (BrandTailors), Bogdan Brânzaş (Brânzaş), Costin Radu (IQads şi SMARK), Cristian Manafu (Prodigy° şi Evensys), Cristina Micu (ING), Daniel Gavrilă (Glue şi Patres), Daniel Ionescu (P&G), Eduard Croitoru (Dacia), Eugen Erhan (Brandient), Harry Ioncică (SABMiller), Ionuţ Oprea (Standout), Iulian Pădurariu (Trout & Partners România), Liliana Caimacan (Dove - Unilever South Central Europe), Marian Chiracheş (Wrigley România), Natalia Stroe (Coca-Cola Company), Oana Şolcă (Orange România), Răzvan Mătăşel (Arsenoaiei & Mătăşel), Ştefan Liuţe (Grapefruit) şi Stephanie Jackson (Vodafone România).
Ediţia 2009 aduce, pe lângă juriul format din specialişti de branding, marketing şi publicitate, un juriu secundar format din bloggeri: Ionuţ Popa (www.ionutpopa.ro), Marius Sescu (www.mariussescu.ro), Alexandru Negrea (http://buddha.voce.ro), Cetin Ametcea (www.arhiblog.ro) şi Costin Cocioabă (www.refresh.ro). Juriul secundar va acorda premii extra concurs la secţiunile Best Use of Advertising Games, Best Use of Banners, Best Use of Viral Video şi Best Use of E-mail Marketing.
Jurizarea lucrărilor va avea loc în perioada 19 octombrie - 11 noiembrie 2009, Gala de premiere urmând să aibă loc în data de 12 noiembrie.
Alături de Millenium Communications, Asociaţia IAB România s-a implicat pentru al treilea an consecutiv în organizarea celei de-a noua ediţii a competiţiei Internetics, oferind suport atât în formularea criteriilor de jurizare, cât şi în alcătuirea juriului ediţiei 2009.
Internetics este un proiect Millenium Communications, companie înfiinţată în anul 1998, ca agenţie de Relaţii Publice. În prezent, Millenium are trei divizii separate: PR, BTL şi proiecte proprii - Internetics, AdPrint, Gala Societăţii Civile.