Acţiunile companiei nipone "Konica Minolta" au căpătat un interes sporit pentru investitori, ca urmare a procesului de restructurare început în data de 19 ianuarie 2006, spun specialiştii, care consideră că planurile de dezvoltare prezentate de managementul corporaţiei oferă perspective foarte atractive. După ce a înregistrat o scădere a profitului cu 40% în anul fiscal ce s-a încheiat pe 31 martie 2005, şi anticipînd o piedere reală de 400 milioane de dolari, "Konica Minolta" a decis să se retragă de pe piaţa de foto, reorientîndu-se spre celelalte segmente pe care a înregistrat creşteri foarte importante: echipamente de birou multifuncţionale şi optică profesională. În ceea ce priveşte optica, la nivel mondial aproximativ 90% din DVD-uri folosesc lentile "Konica Minolta".
Analiştii de la "Credit Suisse" estimează că indicele ROE al "Konica Minolta" va depăşi valorile competitorilor săi cei mai importanţi "Ricoh" şi "Canon", a căror valoare maximă estimată la finele anului ar fi de 11,3%, respectiv 13,3%. Acest indice ar putea atinge pragul de 15,02% la finele lui martie 2007, declară Konihiko Kanno, analist al "Credit Suisse". De asemenea, previziunile iniţiale făcute de "Deutsche Securities" pentru următoarele 12 luni faţă de evoluţia acţiunilor "Konica Minolta" au fost revizuite, astfel că este aşteptată o valoare finală de 1.700 yeni, faţă de 1.500 yeni cît era estimarea iniţială, ceea ce înseamnă o creştere a valorii acţiunilor cu peste 20%.
Faţă de momentul 19 ianuarie, valoarea acţiunilor a crescut deja cu 11%, numai în data de 24 februarie ele înregistrînd o creştere cu 1%. Mai mult decît atît, pe ultimul trimestru al anului 2005, vînzările de echipamente color s-au dublat faţă de perioadele precedente şi au crescut impresionant faţă de celelalte segmente, unde vînzările au înregistrat creşteri medii de 20-30%, în aceeaşi perioadă "Konica Minolta" înregistrînd profit şi din vînzarea de imprimante laser.