Activitatea parcului auto al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) nu este afectată de situaţia creată, în piaţă, de falimentul uneia dintre cele mai importante companii de asigurări din România - City Insurance, chiar şi în condiţiile în care, începând din data de astăzi, 12 mai 2022, toate poliţele RCA realizate la această companie nu mai sunt valabile, indiferent de termenul pe care îl aveau initial, conform unui comunicat remis redacţiei.
Potrivit sursei citate, dintr-un total de 115 de autovehicule, cât numără parcul auto al comisariatelor ANPC, la nivelul întregii ţări, doar 9 se află în situaţia de a avea încă o poliţă RCA la compania falimentară - una în Regiunea Sud Vest Oltenia şi 8 în Regiunea Sud Est (vezi tabelul de mai jos) -, acestea aflându-se în plină procedură de realocare bugetară şi înlocuire.
ANPC subliniază că, la sfârşitul anului 2021, bugetul anual al instituţiei prevedea soluţia înlocuirii la termen a fiecărei polite de asigurare RCA.
Din cauza situaţiei speciale create de falimentul societăţii de asigurări respective, care din punctul de vedere al instituţiei noastre era imprevizibilă la momentul bugetării, ANPC a depus din timp diligenţele necesare faţă de Ministerul Economiei, în coordonarea căruia se află, pentru a remedia această problemă şi a beneficia de o realocare bugetară, în acest sens.
Ca urmare, în momentul de faţă, la nivel national, parcul auto al ANPC este functional, activitatea derulându-se normal.
Gestionarea parcului auto, la nivelul fiecărei regiuni, până la înlocuirea poliţelor de asigurare, înainte de termen, pentru cele 9 autoturisme (adică sub 8% din totalul vehiculelor cu care lucrează comisariatele ANPC), cade în sarcina Comisariatelor Regionale care le administrează, se menţionează în comunicat.