"Adobe Systems" Inc., cel mai mare producător mondial de software de prelucrare grafică, a decis să cumpere "Omniture" Inc. pentru 1,8 miliarde dolari, extinzându-şi operaţiunile pe segmentul programelor care urmăresc performanţele site-urilor web şi campaniile publicitare online.
"Adobe" plăteşte 21,50 dolari pentru o acţiune "Omniture", cu 24% peste preţul de închidere din data de 15 septembrie.
"Omniture" este a doua achiziţie mare pe care o face "Adobe" după anul 2005, când a preluat "Macromedia" Inc., pentru 3,4 miliarde de dolari. "Goldman Sachs Group" Inc. a fost consultantul "Adobe" în aceas-tă tranzacţie, iar "Morgan Stanley" a lucrat pentru "Omniture". La finalizarea achiziţiei, "Omniture" va deveni o divizie a companiei "Adobe", iar directorul executiv al acesteia, Josh James, va avea funcţia de prim-vicepreşedinte. "Adobe" aşteaptă să finalizeze achiziţia în ultimul trimestru fiscal, care se încheie în luna noiembrie.