• Compania preconizeaza pentru trimestrul patru al anului fiscal 2007 ca veniturile sa atinga limita superioara a targetului propus; Pentru anul fiscal 2008, Adobe si-a propus o crestere a veniturilor cu 13%
Adobe Systems Incorporated (indicativ NASDAQ: ADBE) face publica decizia Consiliului Director de a-l numi pe actualul presedinte si Chief Operating Officer, Shantanu Narayen în postul de presedinte si Chief Executive Officer, decizie care va deveni efectiva din data de 1 decembrie 2007. Începând cu data mentionata, Narayen se va alatura si Consiliului Director al Adobe. Shantanu Narayen îl înlocuieste în functie pe actualul CEO Adobe, Bruce Chizen, care va ramâne în cadrul Consiliului Director al Adobe pâna la încheierea mandatului sau, respectiv pâna în primavara lui 2008, si îsi va continua activitatea de consiliere strategica în cadrul companiei pâna la sfârsitul anului fiscal 2008.
Viziunea lui Bruce Chizen a ajutat la transformarea Adobe dintr-o companie care era cunoscuta mai ales pentru produsele sale de design grafic într-una dintre cele mai mari si mai diversificate companii din lume", au declarat Chuck Geschke si John Warnock, presedintii Consiliului Director al Adobe. "Îi multumim pentru modul extraordinar în care a condus compania Adobe si pentru contributia sa la succesul companiei, în cei 14 ani petrecuti în cadrul Adobe, dintre care ultimii 7 în functia de CEO", au subliniat cei doi oficiali.
Promovarea lui Narayen denota strategia Adobe, care are scopul de a asigura o succesiune lina a veteranilor companiei.
Implicarea aprofundata a lui Narayen Shantanu în realizarea produselor si platformelor nostre, experienta vasta în ceea ce priveste clientii si mai ales competentele exceptionale de conducere l-au transformat în persoana ideala care sa conduca Adobe în postul de CEO", a declarat Bruce Chizen. Pentru mine, personal, este perioada potrivita pentru un transfer de competente si îl voi sustine pe Shantanu pe toata durata preluarii noilor responsabilitati", a subliniat Chizen.
Sunt onorat sa preiau conducerea Adobe si sa duc mai departe realizarile lui Bruce si ale fondatorilor companiei, John si Chuck", a afirmat Narayen. Astept cu nerabdare sa duc mai departe traditia Adobe de lider în tehnologie si inovatie, si sa contribui la cresterea companiei", s subliniat el.
Istoricul profesional al lui Shantanu Narayen
În functia actuala de presedinte si Chief Operating Officer, Narayen conduce divizia de operatiuni globale cotidiene a companiei, realizeaza strategiile de dezvoltare ale Adobe pe diferite piete din lume, si controleaza toata activitatea companiei în domeniul cercetarii si dezvoltarii de noi produse. Totodata, în atributiile sale actuale mai intra vânzarile de produse Adobe pe plan global, strategia corporate si investitiile, ca si politica de marketing corporate si pentru produse. Alaturi de Chizen, Narayen a realizat si aplicat strategia de preluare de catre Adobe a companiei Macromedia, actiune care a avut loc în 2005 si a contribuit la extinderea platformei de solutii si programe Adobe, întarind prezenta companiei pe piete-cheie, cu aplicatii si produse, de la aplicatii video, la solutii pentru companii si programe pentru telefonia mobila.
Shantanu Narayen s-a alaturat Adobe în ianuarie 1998, în functia de vicepresedinte si director general al departamentului de engineering si tehnologie din cadrul companiei. În ianuarie 1999, el a fost promovat în functia de senior vicepresedinte al departamentului de produse globale, iar în martie 2001 a preluat postul de vicepresedinte executiv al departamentului de marketing si dezvoltare produse globale. În ianuarie 2005, Narayen a fost promovat în postul de presedinte si Chief Operating Officer. Înainte de a se alatura Adobe, Narayen a fost cofondator al Pictra Inc., o companie de software pentru publicarea imaginilor digitale, careia i-a pus bazele în 1996. Anterior, el a detinut functia de desktop manager si produse în cadrul companiei Sillicon Graphics Inc. Totodata, a mai detinut diferite posturi de conducere în cadrul Apple Inc.
Adobe preconizeaza pentru trimestrul patru al anului fiscal 2007 ca veniturile sa atinga limita superioara a targetului propus; Pentru anul fiscal 2008, compania si-a propus o crestere a veniturilor cu 13 %
Adobe a anuntat ieri ca se asteapta se atinga rezultate financiare foarte aproape de limita superioara a targetului propus pentru cel de-al patrulea semestru al anului fiscal 2007, situat între 860 milioane de dolari la 890 milioane de dolari. Pentru anul fiscal 2008, Adobe a anuntat ca preconizeaza o crestere a veniturilor anuale cu aproximativ 13 %.
Compania intentioneaza sa faca publice rezultatele financiare pentru cel de-al patrulea trimestru si pentru încheierea anului fiscal 2007 în data de 17 decembrie 2007, dupa închiderea bursei.
Declaratii anticipative
Acest comunicat contine declaratii anticipative, inclusiv cele legate de venituri, marja operationala, alte venituri, impozite, numar de actiuni si evolutia estimativa a afacerilor, ceea ce presupune un grad de risc si improbabilitate care pot duce la rezultate finale diferite de aceste estimari. Factorii care pot cauza sau contribui la astfel de discrepante includ, dar nu se limiteaza la: întârzieri legate de dezvoltarea sau livrarea noilor produse Adobe sau a noilor versiuni ale unor produse deja existente, lansarea de produse de catre competitori noi sau existenti, esecul în tranzitiile catre noi modele de business sau catre piete noi, schimbari nefavorabile în starea economica sau politica a oricareia dintre tarile importante în care opereaza Adobe, dificultati în estimarea veniturilor realizate din alte afaceri, esecul în a anticipa si dezvolta produse si servicii noi ca raspuns la schimbarile în cererea de dezvoltare si livrare de software, computere, imprimante sau alte tipuri de aparatura non-PC, costuri legate de achizitii de proprietate intelectuala, dispute si litigii, imposibilitatea de a proteja proprietatea intelectuala a Adobe de copiere neautorizata, abuz, divulgarea informatiilor confidentiale sau atac, esecul în a realiza beneficiile anticipate ale unor achizitii din trecut sau viitoare si dificultatile în a integra aceste achizitii, schimbari în canalele de distributie ale companiei Adobe, întreruperea activitatilor Adobe ca urmare a catastrofelor, riscuri asociate cu operatiuni internationale, fluctuatii în cursurile valutare, incapacitatea companiei de a atrage si retine angajati-cheie sau si întreruperea sau încetarea relatiilor dintre Adobe si furnizorii sai de solutii la cheie. Pentru detalii suplimentare referitoare la cele de mai sus si la alte riscuri si improbabilitati, va rugam sa consultati arhivele SEC ale Adobe. Informatiile financiare prezentate în acest comunicat reflecta estimari bazate pe datele de care dispunem la momentul de fata. Adobe nu îsi asuma obligatia de a actualiza declaratiile anticipative.