Părinţii sunt cumpărători şi consumatori neobosiţi de produse dedicate copiilor. Nevoile celor mici sunt limitate numai de timp şi buget, însă indiferent de aceşti factori, procesul de dezvoltare permanentă impune un ritm accelerat şi permanent de achiziţie.
În funcţie de vârsta copiilor şi tipul de produse achiziţionate (articole de îmbrăcăminte, încălţăminte, jucării sau alte produse de puericultură) variază şi procesul părinţilor de a alege ce, cum şi de unde cumpără.
În cazul magazinelor cu produse variate de puericultură (cum este lanţul de magazine Prenatal, de exemplu) obiceiurile de cumpărare nu includ prezenţa celor mici. Articolele destinate celor mai fragede vârste, fie că vorbim despre haine, fie că vorbim despre cărucioare sau mobilier, sunt bine definite pe segmente de vârste, iar părinţii se bazează exclusiv pe studiu independent sau pe consiliere specializată din partea reprezentanţilor magazinelor.
La vârsta de 4-5 ani, părinţii deja implică în alegerea de cumpărare ceea ce copiii lor exprimă. La această vârstă verbalizează ce vor, arată cu degetul, totul este o experienţă senzorială - ating obiectele, simt marialele. În plus plimările şi cumpărăturile fac parte din experienţele de învăţare. Copiii învaţă despre produse, cum să aibă grijă de ele, fac exerciţii citind etichetele. În magazine în care trebuie să probeze îmbrăminte şi încălţăminte, cum este Primigi, părinţii relaţionează strâns cu cei mici, îi învaţă ce e potrivit şi ce nu, descoperă stilul şi gusturile împreună.
Cumpărăturile pentru preadolescenţi şi adolescenţi sunt însoţite de părinţi, numai în calitate de sfătuitori, ei alegând pe cont propriu ce îşi doresc. Mai mult, în ceea ce priveşte îmbrăcămintea, în boutique-urile de modă, cum este Contessina, aceştia învaţă să îşi definească propriul stil şi să se orienteze în funcţie de tendinţe.