Reprezentanţii companiei Aeroports de Paris, cea care administrează aeroporturile din Paris, s-au arătat interesaţi să participe la privatizarea aeroporturilor Bucureşti, la finalul fuziunii aeroporturilor Otopeni şi Băneasa, a declarat, ieri, ministrul Ludovic Orban.
"Am discutat despre privatizarea aeroporturilor din Bucureşti şi despre un posibil parteneriat. Reprezentanţii companiei care administrează aeroporturile din Paris şi-au arătat disponibilitatea în ceea ce priveşte participarea la procesul de privatizare a Societăţii Aeroporturi Bucureşti, însă acest lucru este încă la faza de discuţii. În acest moment aşteptăm să se rezolve probleme privind contestaţia Aviaţiei Utilitare şi după finalizarea fuziunii vom discuta şi despre privatizarea noi societăţi", a precizat ministrul transporturilor Ludovic Orban, citat de NewsIn.
Orban a prezentat delegaţiei franceze formată din preşedintelui companiei Aeroports de Paris, Jean-Marie Chevallier, directorului companiei, Jacques Follain, şi reprezentanţii unor firme de consultanţă proiectele privind dezvoltarea Aeroportul Internaţional Henri Coandă - Bucureşti şi Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa - Aurel Vlaicu, realizarea planului de acţiuni la nivel naţional al modernizării (Master Planul) aeroporturilor, precum şi detalii privind procesul de fuziune a celor două aeroporturi.
Compania Aeroports de Paris, privatizată în 2005, administrează aeroporturile Orly, Roissy-Charles de Gaulle, Le Bourget, Marsa Alam din Sharm el-Sheikh (Egipt), zece terenuri de aeronautică civilă aflate pe o rază de 50 km în jurul Parisului şi un heliport din regiunea Île-de-France. Aeroports de Paris are 9.500 angajaţi, fiind considerat al doilea grup aeroportuar în ceea ce priveşte cifra de afaceri.
Ministrul transporturilor, Ludovic Orban, a declarat, la începutul lunii iunie, că fuziunea aeroporturilor Băneasa şi Otopeni a fost suspendată prin hotărâre judecătorească, urmând ca Ministerul Transporturilor să facă recurs. Procesul de fuziune a celor două aeroporturi a început în luna martie. La finalizarea fuziunii urma să fie elaborate proiecte comune de dezvoltare a infrastructurii, precum şi o politică de marketing şi managerială unitară. Printre avantajele fuziunii celor două aeroporturi au fost enumerate eliminarea unei eventuale competiţii între cele două aeroporturi şi cel privind constituirea unui pachet de acţiuni care să fie listat la bursă în vederea privatizării. Orban este de părere că decizia de suspendare a fuziunii celor două aeroporturi va afecta procedurile privind privatizarea Societăţii de Aeroporturi Bucureşti, deoarece nu va putea fi ales consultantul.
De asemenea, Ministerul Transporturilor a anunţat, marţi, că va lista la bursă nouă din companiile aflate în subordine, printre acestea numărându-se aeroporturile Otopeni şi Băneasa.