Agricover, platforma de soluţii integrate pentru agricultură, a înregistrat o cifră de afaceri de 1,3 miliarde de lei (285 milioane de euro) în 2014, în creştere cu 18% faţă de anul anterior, arată un comunicat transmis, astăzi, redacţiei.
Ştefan Bucătaru, Director General Agribusiness, a declarat: "În 2014, am înregistrat o creştere de 22% a portofoliului de clienţi şi o diversificare a categoriilor de fermieri deserviţi, cu focus pe cea a fermierilor de culturi speciale şi de zootehnie. Totodată, anul 2014 a însemnat o reaşezare a structurii de business a Agricover pe două axe principale - agri-Business şi agri-Finance, fundamentată de preocuparea noastră constantă pentru a susţine fermierii în dezvoltarea activităţii şi sporirea profitabilităţii acestora".
Cu ajutorul platformei "Dor de Gust" - care reprezintă o soluţie de valorificare sigură, constantă şi eficientă a producţiei autohtone, lansată în iunie 2014 - peste 340 de fermieri şi-au comercializat producţia de legume şi fructe în marile reţele de retail şi către industria procesatoare, însumând aproape 5 milioane de kilograme de produse proaspete.
Prin intermediul liniei de business livestock - un suport real fermierilor din zootehnie atât prin siguranţa desfacerii, cât şi prin plata rapidă a produselor şi prefinanţarea ciclului de producţie - , a fost valorificată producţia a peste 100 de ferme de porci, totalizând peste 180.000 de capete de porci, iar achiziţia şi valorificarea de lapte către procesatorii din ţară şi din spaţiul intracomunitar a atins un volum de peste 37 milioane de litri.
În baza mecanismului de achiziţionare a cerealelor cu preţ variabil, în funcţie de evoluţia post-tranzacţie a preţului culturii respective pe MATIF, a permis unor fermieri să-şi amelioreze preţul de vânzare a recoltei din anul 2014 cu până la 20% faţă de momentul recoltei. În 2014, Agricover a achiziţionat şi valorificat peste 900.000 de tone de cereale şi oleaginoase.
Covera.ro, magazinul online al Agricover, ce comercializează peste 20.000 de produse specializate pentru fermă, casă şi gradină, şi-a dublat numărul de clienţi faţă de anul anterior. De asemenea, linia de business a urmărit dezvoltarea de parteneriate cu furnizori importanţi pentru extinderea portofoliului de produse cu noi categorii precum piese de schimb şi utilaje agricole, unelte şi echipamente specializate destinate lucrărilor agricole.
Consolidarea portofoliului de clienţi şi facilitarea accesului celor peste 4.000 de parteneri fermieri la tehnologii pentru creşterea productivităţii a constituit principala preocupare a distribuţiei de inputuri.
Pentru anul 2015, operaţiunile de agri-Business se vor axa în principal pe asigurarea unor alternative de desfacere sigure pentru produsele româneşti, facilitând accesul fermierilor către unităţile de procesare locale şi intra-comunitare.